سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا، بر دشمنان یکدیگر تنگ است . [امام علی علیه السلام]
به نام خدا

از بهار 92 تا تاکید بر سوره توبه


سال 90 قران را باز کردم و آیه ی 57 سوره توبه لحضه ی تحویل سال قسمت من شد و امسال هم دوباره سوره ی توبه قسمت شد به شیرینی آیه ی 17!

محمود عراقی قبل از سال تحویل

میگم باز هم معرفت همین امسال(91) که فرصت یک روز بیشتر  با هم بودن را با سی امین روزش به ما هدیه کرد ولی باز هم چند دقیقه بعد 91 هم تموم میشه و چیزی که باقی میمونه  یاد و خاطره ی همین کنار هم بودن ها و به یاد هم بودنهاست

محمود عراقی بعد از سال تحویل

سال 91 هم گذشت مثل سال 90 یا مثل سال 80 یا مثل سال 82 که هر کدامشان یک جوری تمام شدند و اصلا تصور نمیکردم روزی هم سال 92 برسد اخه من از همون نسلی هستم که همه اش بوی جنگ و جبهه و امام (بابا خمینی) و شهید میدهد بوی دشمن و صدام و هواپیما و بمباران میدهد.راستش را بخواهید تا حوالی دهه 80 دنیا برام در بازی و شادی و هیجان خلاصه میشد و همیشه وقتی کسی از گذشته میگفت و یا خودم میخواندم احساس میکردم من زمانی به دنیا امده ام که تازه کره ی زمین نفس میکشد و قبل از من همه اش تاریخ بود یا مثلا فکر میکردم من همیشه بچه خواهم بود و بابا و ماما همیشه همینجوری خواهند ماند و پدربزرگها و مادربزرگهام همیشه خواهند بود و نگو من ندید پدید هستم و دنیا همانی بوده که بوده و هست و قانون طبیعت را دارد و گذشته و حال و فردا را دارد و می اید و میرود...
اینجا نادر ابراهیمی از کتاب یک عاشقانه آرام و به نقل از رادیو جوان  هم بجا گفته است که
باز روزی نو در راه است و تو باید که مسلح باشی - با عشق، اندیشه، ایمان، شادی... سهم ما از میلیاردها سال حیات و حرکت ذره ی بسیار ناچیزی است این سهم را، چه کسی، به تو حق داد که با خستگی و پیری روح با بلاتکلیفی و با کسالت، با دو دلی به تباهی بکشی؟ زندگی را پر پر باید کرد ، لبریز و. دائما سرریز کنان اما نه با باطل و بیهوده نه با هر چیز کدر و نه با هر چیزی که انسان شریف از آن شرمش می آید.
از هر حفره که در گوشه کنار زندگی مان پدید آید رنگ دل مردگی و پوچی می ریزد بر جمیع حرکات من و تو ، هرگز نباید به فردا واگذاشت چرا که خالی ِ دل مردگی را از امروز تا فرداهمچنان خالی نگه داشتن خطر کردنی است مصیبت بار و بی دلیل
زندگی را پر پر باید کرد

آنونس برنامه و اما امشب از برنامه های قدیمی رادیو جوان( خیلی دوستش دارم)

محمود عراقی  با حجم 604 کیلوبایت ( کیفیت پایین) دانلود کنید


و دوباره گفته ی اخرین دقایق سال 91 را تکرار میکنم و میگم باز هم معرفت سال 91 که فرصت یک روز بیشتر با هم بودن را با سی امین روزش به ما هدیه کرد چرا که یک روز بیشتر با هم بودن نشانه ی لطف خداست
اما چیزی که باقی میمونه یاد و خاطره ی همین کنار هم بودن ها و به یاد هم بودنهاست
یادش بخیر روز ها و عیدها و جمعه ها و شبها و سحرهایی که کنار کسانی بودیم که دوستشان داشتیم و الان فقط خاطراتشان و احیانا چند عکس را از ایشان داریم
یادش بخیر اولین روز رفتن به مدرسه و اولین روز رفتن به راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی و دانشگاه را و صد البته یادش بخیر وسط تابستان روزه گرفتن هایمان را که سخت بود ولی پایدار ماندیم پای عقایدمان.
و یادش بخیر همون اقایی را که ما رو با دوچرخه میبرد و برامون پفک میخرید و ما عمو صدایش میکردیم در حالی که از فامیلهای دورمون بود یک روز رفت و دیگه نیامد بعدها فهمیدیم شهید شد.
سال 91 خیلی سال متنوعی بود برام پر از شادی و پر از خنده و پر از غم و پر از کار همون لحظه سال تحویل تقریبا به این تنوع پی بردم چون از همون ثانیه های اول اتفاقهایی رقم خورد که برام جذاب و هیجان انگیز بود اما راستش امسال چنین حسی ندارم نه این که از امسال حس بدی داشته باشم ، بیشتر منظورم این است که ان احساس تنوعی که سال گذشته موقع سال تحویل داشتم امسال ندارم.

 

سال 90 و سال 92 با سوره توبه همراه بودن بی حکمت نیست
امسال هم سال خاصی هست حسی که امسال دارم هیچ سالی نداشته ام مثل هر سال قبل از سال تحویل قرآن را اتفاقی پیش رو باز کردم و شروع به خواندن شدم و معتقدم سوره ای که اتفاقی باز میکنم سوره ی خاصی من برای امسال است برای همین میخوانم تا لحظه ی سال تحویل و باز معتقدم لحظه ی تحویل سال هم آن ایه مورد نظرم ایه ی خاص امسالم خواهد بود و این بود که از بین سوره های قران سوره ی توبه که از نامش هم پیداست سوره ی خاص امسال من بود این سوره بدون بسم اله الرحمن الرحیم اغاز میشه و به معنی باز گشتن از گناه و کار بد است و کاملا مشخص هم هست که امسال باید از گناه روزی کنم مسئله ای که خیلی روشن و بدون توضیح و تفسیر و ترجمه در این سوره امده است و انگار خداوند بدون مقدمه و بدون ذکر توضیحات اضافه رک و پوست کنده میگوید که محمود امسال باید چنین کنی و چنان نکنی !!! مثل سال 90 که دوباره سوره ی  توبه قسمتم بود و این بی حکمت نیست!!
از موضوعات دیگر مطرح شده در این سوره بر لزوم تحصیل علم و پرهیز از تراکم ثروت و موضوعات مربوط به ماههای حرام و زکات است دقیقا میشه گفت چیزهایی هست که رعایتشان واقعا برای خودم لازم هست
پیامبر اکرم(ص) در رابطه با این سوره میفرمایند هرکس این سوره را قرائت کند من شفعات کننده و گواهی کننده به سود او در قیامت هستم و امام صادق (ع) هم میفرمایند هر کسی این سوره را قرائت کند هرگز نفاق وارد قلب او نمیشود و از شیعیان امیرالمومنین (ع) خواهد بود
از دیگر اثار و برکات این سوره در امان ماندن از اتش سوزی و حیوانات درنده و وسوسه و دلشوره است مخصوصا ایه 130 این سوره به این مورد توجه دارد
به هر حال لحظه ی سال تحویل ایه به ایه از سوره توبه گذشت و موقع تحوسل سال تندی و کندی سوادم تا انجایی قد کشید که با آیه 17 این سوره سال را تحویل کردم که میفرماید:
ما کان للمشرکین ان یعمروا مسجد الله شهدین على انفسهم بالکفر اولئک حبطت اعملهم و فى النار هم خلدون (17)
ترجمه:
مشرکین را حق آن نیست که مساجد خدا را تعمیر کنند، با آنکه خود شاهد بر کفر خویشتنند، چه، ایشان اعمالشان بى اجر و باطل و خود در جهنم جاودانند (17)
تقریبا چیزی که سواد من قد میدهد تا از این ایه طبق خوانده های قبلی برداشت کنم این است که زمانی اعمال بندگان مورد رضایت خدا و نزد اوجاودانه است که از روی حقیقت ایمان به او وفرستاده اش و همچنین ایمان به روز جزا باشد که در غیر این صورت باطل است و صاحبش را به سوی سعادت نخواهد برد و از لوازم ایمان حقیقی انحصار دادن ولایت است به خدا و رسول، چیزی که امسال باید بیش از پیش در سال جهاد سیاسی ، جهاد اقتصادی مورد توجه خودم قرار گیرد و اطمینان هم دارم رعایت نکات زیر میتواند راه راست را برایم رقم بزند.
به امید خدا در سال پیش رو چند کار مهم دارم که باید انجامش دهم از خدا میخواهم به حق بزرگواری و کریمی خودش این سال را سال پیشرفت من قرار دهد ، مشکلات و سختی ها را برایم اسان گرداند و گردش ایام روزگار را بر وفق من قرار دهد و توانایی من را برای انجام کارهای سخت را بیش از تصورم گرداند،
از خدا میخواهم و دوست دارم به قول خودم امسال همان سالی باشد که آرزوهایم تحقق یابد
و از امروز به امید قدم بر میدارم تا به فردا برسم...

 

<< یادداشت قبلی                                                                                                      یادداشت بعدی>>

دسته بندی: محمود عراقی ، و اما امشب

مطالب مرتبط: بهار 92 ، عید رادیویی ، اغاز دهه 90برای من



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: چهارشنبه 91/12/30::: ساعت 2:7 عصر

رادیو جوان 16 ساله میشود

حکایت رادیو جوان و آخرین ماه از سال هم همین طور است ، این رادیو جوان است که چند سالی میشود که اسفند را برای من از کلیشه ها کمی دورتر کرده است، رادیو جوان امروز از کلی جاها شنیده میشود شنونده های ثابت و فعال و حرفه ای دارد و من به شخصه به عنوان یکی از شنونده ها نمیتوانم زمان خاصی برای شنیدن و شنیده شدن این رسانه ی گرم تعریف کنم.

از نیمه های بهمن ماه که میگذری و وقتی 22 بهمن را به عنوان بهاری در زمستان تجربه میکنی و یا وقتی بهار ورود امام خمینی(ره) راه پشت سر میگذاری دیگر دلت عادت میکند برای بهاری شدن!
راستش وقتی این روزها به دور و اطراف که نگاه میکنم دیگر زمستان حس سردی بهم نمی دهد اما با این حال یاد فرموده پیامبر اکرم(ص) هم می افتم که میفرماییند در اواخر زمستان تنمان را به سردی زمستان بسپاریم که این سردی همچنان که در درختان باعث شکوفایی است برای انسان هم باعث طراوت تن میشود ، ما هم که جوانیم و علاقه داریم همیشه بهاری باشیم.

www.radiojavan.ir
پا به اسفند هم که میگذاریم انگار که همین فردا پس فردا بهار است چون هم رفتار زمین فرق میکند و هم رفتار خورشید و آسمان و هم رفتار ما!

رادیو جوان هم همین شکلی میشود 30بهمن که تمام میشود، پای بهار به رادیو باز میشود و از اول اسفند دلش را به بهار میسپارد، در همه برنامه ها صحبت از نوروز و بهار پیش می اید ، گاهی وقت ها فکر میکنم اگر تولد رادیو جوان مثلا در تابستان می افتاد چی میشد؟ باز با خودم میگم خب احتمالا اتفاق خاصی نمی افتاد فقط تنها فرقی که میکرد این بود که ماه اسفند کلیشه ترین و خنصی ترین ماه حداقل برای من(محمود عراقی) باقی میماند!

واقعا هم همینطور است ، برای من ماه اسفند در دوران کودکی تعطیلات اخر سال و ملی شدن صنعت نفت در اخرین روز  از سال را تداعی میکرد که البته این هم بحث دیگری داشت چون این تعطیلات از اون دست تعطیلات هست که بخواهی نخواهی تعطیل است و انگار باید برای این روز یه جورایی بهانه پیدا میکردیم تا تعطیلش کنیم.
حکایت رادیو جوان و آخرین ماه از سال هم همین طور است ، این رادیو جوان است که چند سالی میشود که اسفند را برای من از کلیشه ها کمی دورتر کرده است ، ماهی که همیشه پایانش خوش بود، این بار فرصت میشود از اوایلش جشن بگیریم و تبریک بگوییم و تولد بگیریم و شادی کنیم ، تبریک و تولد و شادی به بهانه ی یک رادیو، رادیویی که یکی از مدیرانش که از دوازده سالگی وارد آن شده، معتقد است اصلا رادیو باید شنیده شود! من شنونده هم میگویم این "باید شنیده شدن"  زورکی نیست ، برای شنیده شدن باید هدف داشت و برنامه داشت.

 رادیوی من، نه ساختمان بد ساخت شهدای رادیو است و نه منحصرا استدیوی تولید و نه پشت هر میکرفون را رادیو میگویند، رادیو رسانه است و برنامه دارد و  هدف دارد و حتی ممکنه بی مزه هم باشد اما گرم و صمیمی و دوست داشتنی است و این باعث میشود که روز تولدش را هم هیچ گاه از یاد نبریم و گرامی بداریم سال و روزی را که بوجود آمد تا عشق ها را تربیت کند.


رادیو جوان امروز 16 بهار از زندگی اش را تمام کرد و 17 سالگی اش را آغاز میکند و به قول یکی از مدیرانش هنوز ساعت خاصی ندارد و در همه زمانها شنیده میشود! حقیقت هم همین است ، رادیو جوان امروز از کلی جاها شنیده میشود، شنونده های ثابت و فعال و حرفه ای دارد و من به شخصه به عنوان یکی از   هزارهان شنونده  نمیتوانم زمان خاصی برای شنیدن و شنیده شدن این رسانه ی گرم تعریف کنم.
یادش بخیر افسانه قیصر خواه عزیز را که در این رابطه برای اخرین بار گفتند:
گوینده برنامه "جوان ایرانی سلام" می گوید:
چند قاضی برای ما پیام کوتاه نوشته اند و گفته اند: چه عجب یادی از ما هم کردید!
دانشجویی به همه دانشجویان آغاز یک روز جدید را تبریک می گوید.
در برنامه "یک به علاوه یک" جوانی از یکی از روستاهای اطراف سیستان و بلوچستان پیامک می نویسد و برای مشکل مطرح شده برنامه پاسخ می دهد.
در برنامه "نفس عمیق" یک شنونده آذری زبان درخواست پخش موسیقی آذری می کند.
یک شنونده لر به همه لرستانی ها سلام می دهد و یک شنونده کرد، دغدغه هایش را مطرح می کند.
اینجا رادیوست، رادیو جوان
وقت جشن مردمی است که "شنیده می شوند"
وقت جشن رادیویی است که میان همه غول های ارتباطی خسته نیست و پرانرژی میدود و حرف می زند.
جشن همه مردمی که به اندازه سادگی رادیو ساده و صمیمی اند.
رادیو پر از سرباز است و به قول دوستی، نیاز به ژنرال ندارد و هر کسی فراموش کرد سرباز است خودش خسته شد، اما رادیو خسته نمی شود و رقبای رادیو این مفهوم را خوب فهمیده اند
خانم قیصرخواه واقعا به حق میگفت که اینجا رادیو جوان است وقت جشن مردمی است که شنیده میشوند ، او نوشت و ماندگار شد ما هم از او کپی میگیریم تا یادگاری بگذاریم!! خب بلاخره باید بین سردبیر و شنونده اش فرقی باشد!
امروز تولد رادیو جوان است رادیویی که در شروع بهار 16 سالگی صاحب سایت اطلاع رسانی و تعاملی شده، صاحب جشنواره شده، صاحب نظر و عقیده و نفوذ شده و با داشتن فراز و فرودهای زیاد، هنوز حس میشود حالش خوب است ، خوشحالم که حالش خوب است
 گاهی وقت ها من هم مثل بعضی ها که دیگر رادیو جوان گوش نمیکنند و میگویند رادیو جوان دیگر رادیو جوان سابق نیست و هی کلاس میگذارند ، دلم برای برنامه های گذشته تنگ شده است! نه به این خاطر که کلا  چند سال است شنونده ام و برای خودم یک پا متخصص و تحلیل گر رسانه رادیو شده ام !! خیر از این خبرها نیست واقعیت این است که چهار سال پیش تعریفم از شادی با امروز تغییر کرده اما چه کنیم که باز برنامه های گذشته خاطراتش بیشتر است چون طبیعت زمان گذشته این است که خاطره انگیز میشود  و از این روز به خاطر این روز خوب و خاطره انگیز (تولد رادیو جوان) برنامه ای از برنامه های گذشته را برای دانلود قرار میدهم تا فقط کمی خاطره بازی کرده باشم.

 

 برنامه هفتایی ها از برنامه های گذشته رادیو با عشق به رادیو تقدیم تان باد..

محمود عراقی  با حجم 24.3 مگابایت( کیفیت متوسط) دریافت کنید


چند روز پیش نمودار شادی از 24 ساعت رادیو جوان ارائه کردم و برای خودم نسخه پیچیدم که هنوز این شبکه باید بیشتر از این شادتر باشد ، نمیدونم شاید من اینطوری فکر میکنم و یا واقعا همینطور است ، به هر حال هرچه که هست روزهای گذشته رفته اند و چیزی که مانده من هستم و رادیو جوان امروز که دوست دارم سایتش کلی روبه راه باشد، دوست دارم کلوپ شنونده هایش کلی رو به راه باشد، دوست دارم سایتهای جانبی اش فعال باشند،و چند تا دوست دارم دیگر...

رادیو جوان را دوست دارم و در روز تولد رادیو جوان به همه آنهایی که با عشق کار میکنند تبریک میگم و دوباره تبریک میگم به همه آن خواننده هایی که وقتی ازشون پرسیده میشه رادیو را دوست دارید یا تی وی را در جواب رادیو را میگویند نه به این خاطر که بازار ترانه هایشان در رادیو گرم است! فقط به این خاطر که رادیو را با عشق دوست دارند!!
و دوباره تبریک میگوییم به همه مجری هایی که به قول مدیر عامل استقلال رویشان سفت تر از سنگ پای قزوین است!
و تبریک به همه انهایی که تا کیلومتر 87 رفتند و آن برنامه را ساختند و تبریک به همه انهایی که نیم کیلومتر هم بیشتر رفتند تا خودشان را به کیلومتر88 برنامه ای به سردبیری و تهیه کنندگی عباس پیری برسانند ولی نرسیدند! کلا به همه تبریک میگیم این روز خوب را حتی به اونهایی که اوایل سال خواستند واژه های فارسی را به کمک ما شنونده ها جایگزین واژه های فرنگی بگنند ولی اخرش نفهمیدیم چه شد! کلا تولدتون دسته جمعی مبارک.مخصوصا تولد اونهایی مبارک که اخر شب بحث اقتصادی راه می اندازند(برنامه نمودار) و تا دو بامداد بزن و بکوب راه میاندازند(برنامه اینجا شب نیست) در قالب گروه فرهنگ!
دیگه بی مزگی نمیکنم و زمان را کمی عقب تر  برمیگردانیم وقتی هنوز رادیو جوانی وجود نداشت و روزی که بحث سر بودن و نبودن ازمان و اصول یک ملت مطرح بود و خاطره ای رادیویی را از پرویز خرسند نقل میکنم از  اولین متن رادیویی خوانده شده در رادیو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی...
          روز پیروزی انقلاب وقتی انقلابیون به صدا و سیما رفتند اولین متن‌هایی که از رادیو خوانده شد متن‌های  پرویز خرسند بود. متن‌هایی که البته برداشت غالب این بود که متعلق به دکتر شریعتی هستند.
ایشان میگویند: متن مال من بود و مربوط به دوران حضور در حسینیه (ارشاد) بود. متنی بود به نام «شهید همه اعصار» که با متن دیگری که باز خودم نوشته بودم به نام «هابیل و قابیل» آن روز‌ها در رادیو پخش شد. این متن را‌‌ همان زمانی که نوشتم یکبار در حسینیه خوانده بودم و شریعتی به خاطر آن تعریف و تمجیدم را کرده بود. بعضی فکر می‌کردند این متن را شریعتی نوشته اما نوشته من بود. پیش از انقلاب این متن را ضبط کردم و برادرم احمد روی آن موسیقی گذاشت.
این کار ما مثل معجزه بود. نواری که این متن را خوانده بودم بعد‌ها منتشر شد. وقتی ساواک متوجه شد ما چنین نواری تهیه کردیم تحت تعقیب قرار گرفتیم و همراه برادرم دستگیر شدیم. هابیل و قابیل خیلی معروف شد. وقتی انقلاب پیروز و رادیو تصرف شد اولین چیزی که پخش کردند همین نواری بود که ما ضبط کرده بودیم.
و خاطره ی دیگری از اولین مقاله خوانده شده در رادیو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
از کارهای خوبی که در دفتر تبلیغات امام صورت گرفت، تنظیم نشریه ای به نام «امام » بود که به یادگار اقامت امام در تهران، چند شماره از آن منتشر شد.حضرت آقای خامنه ای، چند مقاله در این نشریه یادگاری نوشتند و جالب است که روز 22 بهمن که رادیو به دست مردم افتاد، مقاله ای که آیت الله العظمی خامنه ای تحت عنوان «پس از نخستین پیروزی » نوشته بودند، اولین مقاله ای بود که در رادیو خوانده شد.

 

از زمین و زمان گفتم بجز 30 بهمن که چهار روز با تولد رادیو جوان فاصله دارد، این را هم برای اولین بار بگم تا عرضم تمام شود...
حدود یک سال بود که رادیو جوان را شروع کرده بودم برای شنیدن و از طرفی برای خودم هر روز مینوشتم و حس کردم چه خوب است پای کلمات نوشته های عمومی ام به اینترنت کشیده شود و این بود که وبلاگ شخصی را بدون هیچ دلیل و مناسبتی به قول فرخی سیستانی (اگر اشتباه نکنم) که نوشتن را از یک روز بی ربط شروع کرد و آثاری خوب تقدیم نسلهای آینده کرده و من هم در بی ربط ترین روز آغاز کردم تا برای خودم یک روز ویژه بسازم و این اتفاق هم افتاد و تا به امروز سعی بر آن داشته ام که بنویسم و خیلی هم خوشحالم که برای خودم روز ویژه ساخته ام اما راستش را بخواهید آن روز که خواستم در فضای مجازی بنویسم فکر نمیکردم کار به اینجا بکشد فکر میکردم باید فرهنگی و هنری و سیاسی و اقتصادی و علمی بنویسم ولی قضیه پیچ خورد و مثل آشنایی اتفاقی من با رادیو جوان این جا هم اتفاقی  از رادیو نوشتم و نوشتم تا یادگاری بماند.

 << یادداشت قبلی                                                                                                    یادداشت بعدی>>

دسته بندی: رسانه ، رادیو ، رادیو جوان، تولد رادیو جوان ، برنامه هفتایی ها

مطالب مرتبط: جدول پخش برنامه های رادیو جوان در سال91



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 91/12/4::: ساعت 10:15 صبح

رادیو خنده (4)


رادیو خنده جایی است برای شنیدن لحظه های شیرین گفتگوهای گوینده هایی که دوستش داریم چون برنامه و گوینده ای را که اگر دوست نداشتیم گوش نمیکردیم و طبیعتا سوتیهایش را هم نمیشنیدیم امیدوارم هریک از این گوینده ها به موفقیت های بزرگتر برسند.

1- از خبر تشکر میکنیم و ساعت اعلام میکنیم 

سوتی رادیوبا حجم 39 کیلوبایت دانلود کنید

2- گوینده توپوق میزند

سوتی رادیوبا حجم 24 کیلوبایت دانلود کنید

3- از هر دست بگیریم باید چکار کنیم؟

سوتی رادیوبا حجم 121 کیلوبایت دانلود کنید

4- تعریف همسر از زبان یک گوینده

سوتی رادیوبا حجم 24 کیلوبایت دانلود کنید

5- همورابی زنده میشود

سوتی رادیوبا حجم 28.9 کیلوبایت دانلود کنید

 

<<یادداشت قبلی                                                                                                      یادداشت بعدی>>

دسته بندی: رادیو جوان ، سوتی گوینده ها

مطالب مرتبط: رادیو خنده 3 ، بازپخش رادیو جوان ، دانلود برنامه های رادیو جوان سال 90 ، دانلود رادیو جوان سال 89 ، جوگیری!



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: دوشنبه 91/11/9::: ساعت 1:54 صبح

نمودار شادی در رادیو جوان(از نگاه شنونده)
نمودار شادی نموداری است که شادی ، هیجان ، شور و نشاط را نشان میدهد
در بررسی 24 ساعته برنامه های یکی از روزهای هفته در رادیو جوان به این نتیجه رسیدیم که هنوز جای شادی در رادیویی که اسمش جوان است هنوز بیشتر از تصور خیلی ها خالی است
نمودار زیر برنامه های 24 ساعته یکی روز از رادیو جوان را نشان میدهد که شدت و درصد شادی و هیجان را در برنامه ها نشان میدهد و هر خط دقیقه 5 را نشان میدهد و شروع بررسی از ساعت 00:00 تا 24:00 سمت چپ به سمت راست انجام میشود و هر رنگ یک برنامه را نشان میدهد
در بررسی این نمودار میتوان شادی در برنامه ها را به هفت قسمت تقسیم کرد

محمود عراقی


1.اوایل بامداد 2. اواخر بامداد. 3. اوایل سحر 4.اوایل صبح 5.برنامه های صبح تا بعد از ظهر 6.برنامه های عصر 7.برنامه های شب
با این حساب سهم هر یک از بخشهای برنامه ها از چهار بخش برنامه ها در بحث شادی را میتوان به این ترتیب تقسیم کرد
1.بخش اول برنامه ها(بامداد)
2.بخش دوم برنامه ها (صبح تا ظهر)
3.بخش چهارم برنامه ها (عصر و شب)
4. بخش سوم برنامه ها (ظهر)
نمودار من در اوردی خودم کمبود شدید شادی در کل برنامه ها را نشان میدهد برنامه هایی که یادمان نرود برای جوان ساخته میشود و لازم است محتوای شاد داشته باشد
به هر حال از همین نمودار چند نتیجه ی دیگر هم بدست میاد که راستش را بخواهید به خودم ربط دارد فقط خواستم حداقل خودم یقین داشته باشم که در مجموع برنامه ها شادی کم است که تصورم هم تقریبا درست است.
با تشکر از خودم به خاطر زحمات خودم.

<<یادداشت قبلی                                                                                                    یادداشت بعدی>>

مطالب مرتبط: محمود عراقی ، رادیو جوان ، www.radiojavan,ir

مطالب مرتبط : جدول پخش برنامه های رادیو جوان در سال91  ، جنگ ستارگان در رادیو جوان ، پخش دعا از رادیو جوان ، رونمایی از سایت جدید رادیو جوان ، سال 90 با رادیو جوان ، فرکانس رادیو جوان در سراسر ایران ، رادیو جوان پولدار شده است! ، محور های برنامه سازی در شبکه رادیویی جوان



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: یکشنبه 91/11/8::: ساعت 1:55 صبح

مهمانی از روستای ونجان در رادیو جوان

برنامه رادیویی سبقت آزاد کاری از گروه جوان و جامعه شبکه رادیویی جوان به سردبیری عباس پیری و گویندگی الهه پرسون از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 17 تا 18:30 به صورت زنده پخش میشود، از جمله بخشهای این برنامه منطقه آزاد و صدا آزاد و... هستند.
مهمان بخش صدا آزاد برنامه سبقت آزاد شبکه رادیویی جوان در روز سه شنبه سوم بهمن ماه 91 در ترانه سرایی خانم رژین ونجانی بودند از روستای ونجان از بخش کندوان شهرستان میانه در اذربایجان شرقی است.

ونجان روستایی از توابع شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی است که در دهستان تیرچایی بخش کندوان شهرستان میانه واقع شده‌است.
فاصله روستای ونجان تا میانه، حدود35 کیلومتر است.مردم روستا به زبان ترکی اذربایجانی تکلم میکنند. جمعیت ونجان حدود 80 خانوار میباشد.جمعیت این روستا پس از انقلاب 1357، بعلت مهاجرت به شهرهای بزرگ کاهش یافت ولی در سالهای اخیر با اتخاذ سیاست‌های حمایتی از سوی دولت و ایجاد امکانات رفاهی نظیر اب بهداشتی، برق، گاز و جاده‌های اسفالته، روند مهاجرت از شهر به روستا بطور نامحسوسی افزایش یافته است. روستای ونجان استعداد سرمایه گذاری در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی و باغداری را با توجه به شرایط اب و هوای معتدل و نیمه کوهستانی را دارد. در زمینه گردشگری نیز کارهای صورت پذیرفته است.

دانلود بخش صدا آزاد ترانه سرایی از روستای ونجان

محمود عراقی  حجم 791 کیلوبایت دریافت کنید
صدا آزاد بخشی از برنامه سبقت آزاد است که شنوندگان با ثبت نام و نام خانوادگی و رشته ی مورد علاقه از خوانندگی و ترانه سرایی و نوازندگی و شماره تماس خود در قسمت مربوطه در نشانی اختصاصی این برنامه در رادیو جوان ( azad.radiojavan.ir ) میتوانند اعلام امادگی کنند.

<<یادداشت قبلی                                                                                                   یادداشت بعدی>>

دسته بندی:رادیو جوان،برنامه سبقت آزاد ، مسابقه صدا آزاد

مطالب مرتبط: کافه رادیو ، پاتوق جوانه ، برنامه نفس عمیق ، برنامه پلاسما رادیو جوان ، کافه رادیو ، برنامه سه ستاره رادیو جوان ،



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 91/11/6::: ساعت 10:23 عصر

الهی به امید تو ...رادیو جوان + محمود عراقی

به امید تو برنامه ای تولیدی بود از گروه جوان و اندیشه رادیو جوان به گویندگی فاطمه عباسی و سردبیری نرجس صالحی که هر روز صبح از ساعت 6 تا 6:15 دقیقه از شبکه رادیویی جوان پخش میشد.

اسفند ماه سال 89 بود که مثل همیشه برنامه های خوب را پیدا میکردم و تو وبلاگم ازشون یاد میکردم و برای همین همینجا نوشتم:
( http://wwwmahmoodaraghi.parsiblog.com/Posts/152 )
میخواهی صبح رو وقتی شروع میکنی بگی الهی به امید تو حتما پیچ رادیو رو باز کن و رو موج شبکه ی جوان تنظیم کن اولش سرود مقدس کشور عزیزمون رو میشنوی بعد صدای یه مجری پر انرژی و بعد هم صدای گنجیشک هایی که هر صبح صداشون رو بالا برده اند و نمیدونم چی میگن در کل که خیلی عالیه بعد هم چند آیه از قران رو همراه همه ی شنوندگان گوش بده و تو دلت بخون و بعد هم با خدای خودت راز و نیاز کن و روزت رو با خدا شروع کن مطمعن باش یه چیزی به دست می یاری ...برنامه ی الهی به امید تو رو خیلی دوست داشتم سحر های ماه مبارک رمضان گوش میدادم که داریم به اون روزهای خوب هم میرسیم فکر میکنم خیلی کیف خواهیم کرد.
و این بود که تقریبا دو سال از عمر این برنامه گذشت ....
تو این دوسال بارها پیش اومده بود که صبح خیلی زود قبل و بعد از اذان صبح میرفتم به مسافرت و یا تو یه شهر دیگه میرفتم برای امتحان پایان ترم دانشگاه با ماشینم بارها در تابستان و زمستان و بهار برنامه به امید تو همراهم بود، یادش بخیر روزهایی را که من تو جاده بودم حدودای کیلومترهای 40 تا 70 خارج از شهر که سرود جمهوری اسلامی پخش میشد و بعد صدای چکاوک یا کنجشک ... تصور کنید هوا تاریک جاده کاملا خلوت در تابستان هوا سرد و در زمستان هوا شدیدا سرد و با هر سرعتی هم که دلت میخواهد میتونی برونی چون تو شهرهای کوچک مثل شهرهای بزرگ نیست که زمین و زمان شب تا صبح پر از ماشین باشه جاده خلوت و من تنها و تو فکر امتحان ان روز خیلی وقت ها تا همین کیلومترهای 70 پیش میاومد که احساس میکردم هنوز خیلی خوب خواب از سرم نپریده است و همین موقع صدای چکاوک یا گنجشکهای برنامه به امید تو خبر از طلوع افتاب و شروع یک روز را خبر میداد البته همین صدا همیشه برام استرس هم می اورد چون منو یاد امتحان می انداخت ولی خوب بود..
.به امید تو که گاهی وقت ها با اسم الهی به امید تو هم ازش یاد میکردم برای برنامه ای ویژه بود چون کنداکتور این برنامه چیزی فراتر از همه برنامه های رادیو جوان بود برنامه ای که شاید بتوان گفت در قالب هیچ یک از تعاریف مدیریتی گروههای برنامه ساز جا نمیشد و خلا موجود در رادیو جوان را در بخش مباحث معارفی (نه اندیشه ای) به تنهایی به یدک میکشید به سبک خودش!! و این تفاوت در موضوع آن را استثنایی کرد
این یک وظیفه برای شنونده این برنامه بود تا از زحمات عوامل این برنامه تشکر میکردیم ولی بارها مشکلاتی پیش امد که نتوانستیم انچنان که باشد و شاید این برنامه را به صورت ارسال نظر و پیشنهاد حمایت کنیم ولی با این حال حدود دو هفته پیش این فرصت برای من شنونده ایجاد شد تا در رادیو جوان به صورت زنده در مورد برنامه هایی که دوست دارم حرف بزنم و داوری کنم و این کار را کردم
در برنامه من و جوان قرار شد تا بهترین برنامه هفته را بعد از بررسی همه برنامه ها انتخاب کنم و بعد نتیجه را اعلام کنم و من این کار را کردم و یک هفته برنامه های 24 ساعت رادیو جوان را بررسی کردم و بهترین برنامه آن هفته را که از قبل هم مشخص بود همین برنامه(به امید تو) را انتخاب کردم و برای این انتخابم دلایل محکم داشتم هرچند بعضی ها قبول داشتند و وبرای بعضی ها هم غیر قابل قبول بود ولی این چیزی طبیعی بود و مهم برای ما همیشه برنامه خوب بود که از این فرصت برنامه زنده استفاده کردم و مدال طلای شنونده ها را در ان هفته به برنامه به امید تو دادم و خوشحال بودم از فرصتی که فراهم شد تا در یک زمانی غیر معمول برنامه ی خوب را معرفی کنم ولی این خوشحالی زیاد دوام نیاورد و دقیقا سه روز بعد از این ماجرا برنامه دچار زلزله شد از سردبیر خواسته شد تا تولید این برنامه را متوقف کند و در ادامه قرار شد تا برنامه تکرار شود و این دقیقا همین موضوع را به ذهن مخاطبهای هوشیار و دقیق میرساند که بین انتخاب من و تصمیم مدیران فاصله ی سه چهار روزه زیاد نمیتواند طبیعی باشد ولی با این حال این اتفاق افتاد

عکس: لوگوی من در سایت رادیو جوان به یاد برنامه به امید تو محمود عراقی +رادیو جوان


در ادامه ی این ماجرا سردبیری این برنامه ناراحتی خود را به این شیوه ابراض کرد:
سروش آسمانی، باران رحمت، نمای نزدیک، یادداشتهای شبانه ، یا اول ،نوبت پنجره ها، به امیدتو،عابران سپیده و..
10سالی میشه جوانم ...اما نمیشه همیشه جوان بمونی. 16 سالی میشه برنامه سازم ...اما انگار نمیشه همیشه برنامه ساز بمونی ....تو آینه که نگاه میکنم احساس میکنم هنوز جوانم، اما ...
باتک تک برنامه ها زندگی کردم هر جمله ای که برای برنامه ها نوشتم ازعمق وجودم نوشتم.حس گرفتم بادونه دونه آیتم هایی که ساختم . ذوق کردم با دیدن پیامکها و پیام هایی که شما فرستادید.خستگی تا9شب اداره موندن ازتنم در رفت صدای مهربونتون روکه شنیدم ،اما دلم گرفت که گفتن آب بستی توی برنامه...
دوست داشتم میشد باتک تک تون تو برنامه تلفنی صحبت کنیم .دلم می خواست وقت میشد تمام پیامک هاتون روتو برنامه می خوندیم اما ...
آقای طالاری زیاد تلاش کردم بشه باهاتون تماس بگیریم نشد ببخشید.
شنوندگان عزیز برنامه پیامهاتون شادی به دلم می آورد.امیدوارم همیشه شادباشید وپاینده اگر کمی، کاستی یا به قول مدیران آب بستنی در برنامه بود حلال کنید.
همچو مهتاب که از خاطر شب میگذرد هرشب آهسته زافاق دلم می گذرید
عابرپیاده نرجس السادات صالحی
و این پایان کار یک سردبیر موفق یک برنامه موفق دیگر بود و چیزی که بین سردبیر و من شنونده به جای ماند حس خوب صبح قبل از طلوع در هوای تاریک و جاده خلوت و پشت فرمان و صدای جیک جیک بودکه شنیدن رادیو را برام عاشقانه میکرد ! چیزی که دیگر نخواهم شنید و مثل خیلی از برنامه های خوب دیگر یادش گرامی خواهد ماند.

 

<<یادداشت قبلی                                                                                                  یادداشت بعدی>>

دسته بندی:رادیو جوان،برنامه به امید تو، گروه اندیشه

مطالب مرتبط: برنامه من و جوان ،برنامه با من حرف بزن ،برنامه یک سبد ترانه ،  ، جدول پخش برنامه های رادیو جوان در سال91 ، جدول پخش برنامه های رادیو جوان در اسفند ماه 90 ، کنداکتور برنامه های شبکه ی جوان در تابستان89



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: پنج شنبه 91/11/5::: ساعت 2:14 صبح

بهترین برنامه، گفتگو و گوینده در هفته ی گذشته ی شبکه جوان

محمود عراقی و رادیو جوان در برنامه من و جوان این هفته!

سه شنبه  19 دیماه 1391 از ساعت 16 تا 16:15 در برنامه زنده من و جوان رادیو جوان شنیده میشوم

قرار است در این برنامه بهترین گوینده و بهترین برنامه و بهترین گفتگو را انتخاب کنم

بر این اساس در هفته ی گذشته با بررسی هایی که با دقت در کل 24 ساعت برنامه ها داشتم و بر اساس سلیقه ی شخصی برنامه هایی را انتخاب کردم که در این راستا در یک هفته ی گذشته به مناسبت اربعین حسینی ویژه برنامه های خوبی از گروهها ی برنامه ساز مختلف شبکه تدارک دیده شد که در نوع خودشان ویژه و خاص بودند برنامه هایی همچون:
یک اربعین اندوه کاری از گروه جوان وفرهنگ که دراین برنامه نقش حضرت زینب( س) بعد از حادثه عاشورا مورد بحث وبررسی قرار می گیرد.
برنامه نینوا در شعر از گروه جوان وفرهنگ به که در این برنامه ضمن بحث کارشناسی درباره شعر مطلوب آیینی ،تلاش می کند تا سلیقه مخاطب را در انتخاب آثار ادبی آیینی ارتقا دهد .
برنامه همیشه سلام از گروه جوان واندیشه که در این برنامه نگاهی به زیارت نامه های مختلف درمورد امام حسین (ع) در زمان ها ومکان های خاص دارد.
برنامه با کاروان از گروه جوان واندیشه که به بررسی آداب زیارت حضرت امام حسین (ع) وشناخت بیشتر حضرت با توجه به مضمون زیارت نامه اختصاص دارد.
برنامه یکی خوب یکی بد از باشگاه رادیویی جوان که به بررسی سیر تاریخی تقابل حق وباطل وحرکت جهان به سوی پیروزی نهایی حق ، با توجه به نقطه عطف این موضوع یعنی عاشورا می پردازد.
برنامه زیارت از گروه جوان واندیشه است که به بررسی چرایی اهمیت اربعین می پردازد .
و در ادامه از پخش شبکه جوان ، برنامه ای با نام پیرغلامان که گزارشی مستند از همایش پیر غلامان در اردبیل را تدارک دیده بودند
و برنامه تکیه شبانه از گروه جوان و ورزش است که با موضوع حضور جوانان در تکایا ومراسم مذهبی تهیه شده است .
و برنامه باغ ارغوان از گروه جوان وفرهنگک در روز اربعین سالار شهیدان پخش شد که این برنامه اختصاص به پخش آواها ونوا ها ی مذهبی وآیینی بود
در ادامه برنامه هایی همچون اسمانی در زمین و جای پای خورشید عنوان دیگر برنامه هایی بودند که در اربعین حسینی پخش شد
تمامی این برنامه ها از محتوای بالا و مفیدی برخوردار بودند و هر کدام به تنهایی میتوانستند برنامه منتخب هفته ی گذشته باشند
اما بالاجبار این برنامه ها را کنار گذاشتم چون هدف من از انتخاب بهترین برنامه این است که از برنامه های معمول شبکه انتخاب کنم چون ویژه برنامه ها همیشه یک ویژه برنامه هستند و بنا بر این بر اساس بررسی هایی که در طول یک هفته در تمامی برنامه ها داشتم به این نتیجه رسیدم
در بخش گویندگی در رتبه ی نخست گویندگی خانم سیما رستگاران را از برنامه جنب و جوش انتخاب میکنم و در رتبه ی بعدی علیرغم میل باتنی خانم مریم واعظ پور را به خاطر اجرای دوست داشتنی و بی نظیرشان در برنامه ی ترانه ی سرزمین مادری انتخاب میکنم و در رتبه ی سوم برنامه اینجا شب نیست با اجرای توفان مهردادیان عزیزم
در بخش بهترین برنامه رتبه ی اول را در هفته ی گذشته اختصاص میدهم به برنامه ی خوب به امید تو به سردبیری خانم صالحی رتبه ی دوم را اختصاص میدهم به برنامه نمودار به سردبیری خانم سوادکوهی و رتبه ی سوم را اختصاص میدهم به برنامه پنجره رویا
در بخش بهترین گفتگو هم رتبه ی اول را به برنامه فصل مشترک میدهم به خاطر گفتگوی جذاب مجری برنامه فصل مشترک با خانم گیتی خامنه مجری برنامه های کودک تلوزیون و رتبه ی دوم را اختصاص میدهم به برنامه فکری از جنس بلور به خاطر پخش گفتگوی همسر شهید اخمدی روشن با گزارشگر برنامه و در رتبه سوم عابران سپیده را انتخاب میکنم به خاطر گفتگوهای خوبشون با شنونده ها

برنامه من و جوان کاری از گروه جوان و جامعه ی رادیو جوان با اجرای خانم سمانه مبلغ حسینی شنبه تا چهارشنبه از شبکه رادیویی جوان پخش میشود.



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: دوشنبه 91/10/18::: ساعت 9:18 عصر

کنداکتور برنامه های شبکه جوان در شش ماهه دوم سال1391

        نام برنامه          گروه برنامه ساز          سردبیر            گوینده            نشانی وبسایت برنامه

شنبه تا چهارشنبه

00:00 تا 02:00 اینجا شب نیست 1         shab1.radiojavan.ir
00:00 تا 02:00 اینجا شب نیست 2  فرهنگ علی نوبخت    پیمان قریب پناه  http://shab2.radiojavan.ir/

00:00 تا 02:00 اینجا شب نیست 3  فرهنگ  حامد مرادیان   ***   http://shab3.radiojavan.ir/

00:00 تا 02:00 اینجا شب نیست 4  فرهنگ   مهدی استاداحمد  سعید پورمحمودی  http://shab4.radiojavan.ir/

00:00 تا 02:00 اینجا شب نیست 5 فرهنگ     افشین حسینخانی سید علی ضیاء  http://shab5.radiojavan.ir/

02:00 تا 02:10 شور شیرین
02:10 تا   02:16 پخش  موسیقی و آنونس
02:16 تا 02:27 ادبستان  فرهنگ  مهران دوستی
02:27 تا 02:30 آنونس
02:30 تا 03:28 ترانه های سرزمین مادری  فرهنگ  زینت صالح پور مریم واعظ پور
03:28 تا 03:30 پخش آنونس
03:30 تا 03:32 پخش موسیقی
03:32 تا 03:33 پخش انونس
03:33 تا 03:59 پنجره رویا  اندیشه 
03:59 تا 04:00 پخش آنونس
04:00 تا 06:00 عابران سپیده  اندیشه  نرجس صالحی حامد مشکینی
06:00 تا 06:01 پخش شبکه(پخش سرود جمهوری اسلامی ایران)
06:01 تا 06:13 الهی به امید تو  اندیشه  نرجس صالحی   فاطمه عباسی  http://omid1.radiojavan.ir/
06:13 تا 06:14 پخش آنونس
06:14 تا 06:15 پخش شبکه http://pakhsh.radiojavan.ir/
06:15 تا 06:28 جنب و جوش  ورزش   حامد مرادیان
06:28 تا 06:30 پخش شبکه و پخش آنونس http://pakhsh.radiojavan.ir/
06:30 تا 06:40 اخبار ورزشی
06:40 تا 06:45 پخش شبکه و آگهی بازرگانی http://pakhsh.radiojavan.ir/
06:45 تا 07:58 جوان ایرانی سلام
07:58 تا 08:00 پخش انونس
08:00 تا 08:01 قرار ساعت 8 صبح
08:01 تا 08:10 کوک                       پیمان طالبی
08:10 تا 08:13 ارتباط با پلیس راه
08:13 تا 08:30 پخش شبکه ، پخش موسیقی و آگهی   http://pakhsh.radiojavan.ir/
08:30 تا 08:55 اخبار صبحگاهی
08:55 تا 09:00 پخش آنونس و آگهی
09:00 تا 09:01 قرار ساعت 9 صبح
09:01 تا 09:45 صبح دانش   دانش هلن برجک   http://sobh1.radiojavan.ir/
09:45 تا 10:00 پخش شبکه ، پخش آنونس و موسیقی و آگهی, ارتباط با پلیس راه  http://pakhsh.radiojavan.ir
10:00 تا 10:01 قرار ساعت 10 صبح
10:01 تا 10:45 جوونی دربست  جامعه        مریم بابایی سعید پورمحمودی http://darbast1.radiojavan.ir/
10:01 تا 10:45 جوونی دربست  جامعه        علی نوبخت نسیم رفیعی   http://darbast2.radiojavan.ir/

10:45 تا 10:55 کوک
10:55 تا 11:00 پخش موسیقی
11:00 تا 11:30 تیتر داغ 1  ورزش امیرحسین بابازاده حسن اسماعیل پور   http://titr.radiojavan.ir/
11:00 تا 11:30 تیتر داغ 2  ورزش سمیرا سلطانی   حامد مشکینی 

11:30 تا 11:45 فکری از جنس بلور  اندیشه علیرضا محمدنیا ثریا لشکری آزاد  http://fekr.radiojavan.ir/

11:45 تا 12:15 کسی صدامیزنه  اندیشه       زهره عبدالرحیم  پیمان طالبی
11:45 تا 12:15 کسی صدامیزنه  اندیشه       معصومه ملالو  محی الدین تقی پور

12:30 تا 13:20 چهل تیکه  جامعه        مجتبی حسنی سودابه طهوری سودابه آقاجانیان
13:20 تا 13:30 پخش شبکه
13:30 تا 13:55 اخبار ظهرگاهی
13:55 تا 14:00 پخش شبکه
14:00 تا 14:30 پلاسما  دانش        پانته آ پاچنگی فریبا کرمی ناصر یوسفیان احسان همتی   http://plasma.radiojavan.ir/
14:30 تا 15:45 کافه رادیو   فرهنگ       مهدی شاهرضایی شهاب نادری سعید خرسندی ابوالفضل اینانلو  http://cafe1.radiojavan.ir/
15:45 تا 15:47 پخش شبکه
15:47 تا 16:00 برش  ریحانه شمس الواعظین   http://boresh.radiojavan.ir/
16:00 تا 16:15 من و جوان  جامعه سمانه مبلغ حسینی  http://man.radiojavan.ir/
16:15 تا 16:30 پخش شبکه، پخش موسیقی
16:30 تا 17:00 معمولی نیست  اندیشه        مجتبی امیری حسن اسماعیل پور
17:00 تا 17:15 سبقت آزاد  جامعه         عباس پیری الهه پرسون   http://azad.radiojavan.ir/
17:15 تا 17:30 ویژه اذان مغرب            حسین رستمی
17:30 تا 18:30 ادامه سبقت ازاد  جامعه         عباس پیری الهه پرسون    http://azad.radiojavan.ir/
18:30 تا 18:50 اخبار عصر گاهی
18:50 تا 19:00 پخش شبکه
19:00 تا 20:00 ایستگاه ورزش1  ورزش حسین قوامی حامد مشکینی

19:00 تا 20:00 ایستگاه ورزش2  ورزش  شکوفه موسوی اسکندر کوتی

20:00 تا 21:00 پاتوق شبانه1 ورزش حامد مرادیان ابوالفضل اینانلو   http://patogh1.radiojavan.ir/

20:00 تا 21:00 پاتوق شبانه2 ورزش لیدا عرفانیان  سعید خورسندی / منصور اسکندری

21:00 تا 22:00 با من حرف بزن اکرم زمانی شاهین شرافتی  (شنبه)  http://harf.radiojavan.ir

21:00 تا 22:00 چهار چهار دو (یکشنبه) ورزش  محمد امینی   پیمان طالبی/ حسن اسماعیل پور  http://442.radiojavan.ir

21:00 تا 22:00 دوشنبه شب با شما (دوشنبه) اندیشه زهره عبدالرحیم محمدنصرآبادی

21:00 تا 22:00

21:00 تا 22:00

00:00 تا 00:00 آپارات  فرهنگ  زهره عبدالرحیم     روح اله کمانی  http://aparat.radiojavan.ir/
22:30 تا 23:00 نمودار  دانش       مهرگان سوادکوهی مهرگان سوادکوهی  http://nemoodar.radiojavan.ir/
23:00 تا 23:30 چهار باغ  فرهنگ  محمدعلی اعلایی    سعید پورمحمودی  http://4bagh.radiojavan.ir/
23:30 تا 00:00 نمایش جوان

 

ادامه مطلب...

نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: شنبه 91/10/16::: ساعت 12:48 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 29
کل بازدید :1266987

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ