سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پشیمان ترین مردم هنگام مرگ، دانشمندان بی کردارند . [امام علی علیه السلام]
به نام خدا

آمریکا در افغانستان "رادیو کماندو" ایجاد کرد !

پایگاه اطلاع رسانی ارتش آمریکا در گزارشی اعلام کرده است: این ایستگاه رادیویی که با نام "رادیو کماندو" شناخته می‌شود، توسط کماندوهای آموزش دیده در مرکز "عملیات‌های انتشار اطلاعات افغانستان" اداره می‌شود و طیف متنوعی از خدمات شامل آهنگ‌های عامه‌پسند، اطلاعات هواشناسی، داستان‌های رادیویی و آخرین اخبار در مورد عملیات‌های کماندویی را در اختیار شنوندگان قرار می‌دهد.
این گزارش به نقل از سرگرد بخش عملیات‌های ویژه آمریکا و مسئول آموزش کماندوها در مرکز "عملیات‌های انتشار اطلاعات افغانستان" می‌افزاید: «مهمترین شاخصه رادیو کماندو حقیقی بودن تمام اطلاعاتی است که منتشر می‌کند، این امر باعث افزایش اعتبار کماندوها می‌شود. برای مثال اگر شورشی‌ها به محلی حمله کرده و غیرنظامی‌ها را به قتل برسانند، کماندوها قبل از دروغ ‌پراکنی‌های شورشیان درباره این حادثه، به انتشار اخبار دقیق و حقیقی مبادرت می‌ورزند. ارزش رادیو کماندو در توانایی آن برای انتشار حقیقت به منظور مبارزه با تبلیغات دشمن ‌نهفته است.»

دو مجری حرفه‌ای به پخش آهنگ و ترانه در رادیو کماندو مشغول هستند
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: پیام‌های مهمی که از طریق رادیو کماندو پخش می‌‌شوند تنها زمانی شنیده می‌شوند که مردم بدین رادیو گوش فرا دهند. این امر برای آنهایی که در این ایستگاه فعالیت‌ می‌‌کنند اهمیت زیادی دارد. آنها می‌دانند زمانی مردم به برنامه‌های رادیو کماندو گوش خواهند داد که این ایستگاه در پی بهبود برنامه‌ها و ارائه مطالب آموزشی باشد. مواردی که کارکنان رادیو کماندو به خوبی پیاده کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به راه‌اندازی تجهیزات و تأسیسات جدید پوشش رادیویی این ایستگاه که در گذشته شامل 25 درصد از کابل بود، هم‌اکنون به تمام شهرهای بزرگ افغانستان گسترش یافته است،. ایستگاه رادیویی دو مجری حرفه‌ای برنامه‌های موسیقی دارد که به صورت تمام وقت به پخش آهنگ و ترانه می‌پردازند و بدین ترتیب نرخ 95.1 درصدی طرفداران این ایستگاه به رشد خود ادامه می‌دهد،. در حالی‌که قبلاً کارکنان در یک اتاق کوچک فعالیت می‌کردند، در تأسیسات جدید یک استودیو برای مجریان موسیقی، یک اتاق کنفرانس و همچنین فضای اداری تعبیه شده‌ است.

بنا بر این گزارش، این تأسیسات اولین نمونه در نوع خود است که در اختیار یکی از ایستگاه‌های رادیو کماندو قرار می‌گیرد و می‌تواند به صورت الگویی برای دیگر ایستگاه‌های رادیویی مستقر در قندهار، هلمند و هرات درآید.

مدیر ایستگاه رادیو کماندو در کابل نیز اعلام کرده است: «بر اساس گزارش‌ها رادیوی ما یکی از پنج رادیوی برتر کابل است اما می‌توانیم بهتر از اینها عمل کنیم. همه مردم به کماندوها علاقه‌مند هستند، همه می‌دانند آنها چه کسانی هستند و یک ایستگاه رادیویی با برنامه‌های عالی دارند که در مورد این نیروهای نخبه اطلاع‌رسانی می‌کند.»

کسب اطلاعات و جاسوسی از مخاطبان در ایستگاه رادیویی کماندو
پایگاه اطلاع رسانی ارتش آمریکا اذعان کرده است: این ایستگاه علاوه بر پخش به جمع‌آوری اطلاعات نیز می‌پردازد. قبل از راه‌اندازی تجهیزات و تأسیسات جدید 100 تا 150 تماس تلفنی در روز با این شبکه برقرار می‌شد. اگرچه بیشتر این تماس‌ها در مورد آهنگ‌های درخواستی است اما در برخی تماس‌ها اطلاعاتی در اختیار گذاشته‌ می‌شود که در تأمین امنیت مردم یاری‌رسان هستند.

مدیر ایستگاه رادیویی کابل در ادامه سخنان خود گفته است: «ما از مردم خواسته‌ایم در صورت وجود بمب‌‌های کنار جاده‌ای به ما اطلاع دهند تا مسئولان ذی‌ربط را در جریان قرار دهیم. ما می‌خواهیم شنوندگان‌مان بدانند که می‌توانند مردم را از آسیب دیدن نجات دهند.»

وی افزوده است: «اگر در مورد حملات قریب‌الوقوع اطلاعات کسب کنیم می‌توانیم به مردم اطلاع دهیم تا زمان برقراری امنیت از آن منطقه دور شوند. کماندوها برای کمک اینجا هستند اما این کار را نمی‌توانند به تنهایی انجام دهند و رادیو وسیله‌ای است برای اینکه صدای مردم شنیده شود.»

در بخش دیگری از این گزارش تأکید شده است که با توجه به گزارش‌های بازخورد که کارکنان رادیو هر روز تهیه می‌کنند،‌ تصمیم گرفته شده در تمام روزهای هفته به صورت بیست‌وچهار ساعته برنامه پخش شود تا محبوبیت ایستگاه رادیویی بیش از پیش افزایش یابد.

ارتش آمریکا پس از 9 سال حضور در افغانستان با تمام تجهیزاتی که دارد، هنوز نتوانسته امنیت را در این کشور برقرار کند و تنها دستاورد آنها کشتار غیرنظامیان در عملیات‌های نظامی است که باعث خشم و انزجار شهروندان افغانستان نسبت به آنها شده است.

منبع:گرداب به نقل از مشرق



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: چهارشنبه 89/7/14::: ساعت 12:6 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 35
کل بازدید :1268009

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ