سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]
به نام خدا
نمایش اقتدار سربازان گمنام صاحب الامر (عج) دنیا را مبهوت کرد
عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را می توان دستاوردی بزرگ برای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ایران دانست که با توجه به حضور ریگی در خارج کشور و حمایت سرویس های اطلاعاتی غربی و عربی از او با همکاری وزارت خارجه، نیروی انتظامی، نیروی هوایی و وزارت کشور به صورت یک کار تیمی تدارک دیده شد.
سکانس اول:
کسانی که تا چند لحظه دیگر کشته می شوند در اعتراض و مخالفت با گروه ریگی با جمهوری اسلامی به قتل می رسند.
سکانس دوم:
نوجوانی با گریه می گوید من کاره ای نیستم دانش آموز کلاس یازده ام.
سکانس آخر:
صحنه های وحشتناک از تیرباران تعدادی از مردم بی گناه توسط گروه ریگی.
در فیلم دیگری عبدالمالک ریگی که از قتل و کشتار سیر نشده است دستور قتل برادر زن برادر خود را با یک چاقوی کند می دهد و چند دقیقه او و دوستانش شاهد مرگ رنج آور یک انسان می مانند و ...
اینها تنها صحنه هایی از جنایات گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی است که به شکلی تاسف بار جلوه می کند.
منبع: مرکز بررسی جرایم سازمان یافته
__________________________

شنیده میشویم رادیو جوان پخش زنده

جنایات تاسوکی، حادثه محور بم- کرمان، بمب گذاری در مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان و جنایت شورو چندین مورد از جنایت بارترین اقدامات تروریستی ریگی و دوستان او هستند.
کشتار و جنایتی که در کنار فجیع ترین حوادث تروریستی جای می گیرد.
جلادی که از حمایت بی سابقه و چند ساله دستگاه های اطلاعاتی درون و بیرون از کشور برخوردار بود تا جایی که این دستگاه های اطلاعاتی مانع از دستگیری و مجازات او می شدند.
علاوه بر کمک هایی که از سوی بریتانیا و آمریکا به گروه جندالله می رسید، عبدالمالک برای اینکه دیگر هزینه‌های گروه را تامین کند، دست به کارهایی مانند آدم‌ربایی، گروگان‌گیری، قاچاق مواد‌مخدر و سرقت مسلحانه می‌زد.
او از راه گروگانگیری و سرقت مسلحانه بیش از دو و نیم میلیارد تومان به دست آورده بود و این پول را در اختیار قاچاقچیان مواد‌مخدر قرار داده بود تا سود بیشتری نصیبش شود. می‌گفت به خاطر هدفی که داریم عیبی ندارد که از راه قاچاق مواد‌مخدر و دزدی پول به‌دست بیاوریم.
عملیات های زیادی ترتیب داده شد. سال 1385 نقشه ربودن یک کارخانه‌دار کشیده شد تا از او اخاذی شود. اما به اشتباه فرد دیگری که با کارخانه‌دار دوست بود ربوده شد. در آن ماجرا بعد از اخاذی 40 میلیون تومانی گروگان کشته شد.
در عملیات تروریستی تاسوکی که اواخر سال 84 رخ داد گروه ریگی برای قاچاق مواد‌مخدر به ایران آمد. هنگام بازگشت، در جاده زاهدان- زابل، با مسدود کردن جاده و حمله به مردم 22 نفر شهید شدند، 7نفر مجروح شدند و 7 نفر به گروگان گرفته شدند که همه از مردم عادی بودند. 8 خودرو هم به آتش کشیده شد.
تاسوکی پایان قتل عام نبود.
عملیات نوبندیان گام بعدی بود. مرداد ماه سال 1386 بود که در مسیر چابهار- نوبندیان، 22 نفر گروگان و آتش زدن 8 ماشین حاصل این عملیات بود.
در حادثه ای دیگر، در مهرماه بیش از چهل نفر از جمله تعدادی از فرماندهان و نفرات سپاه پاسداران در یک انفجار انتحاری در گردهمایی ریش سفیدان محلی و فرماندهان سپاه پاسداران در پیشین، واقع در استان سیستان و بلوچستان کشته شدند و گروه جندالله مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت.
دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروه جندالله نمود بارز قدرت و توان امنیتی و اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ریگی که بود؟
شایسته است پیش از پرداختن به نوع دستگیری و واکنش های موجود دول حمایت گر از تروریسم در منطقه به این بپردازیم که عبدالمالک ریگی که بود یا بهتر بگوییم وی چگونه فردی بود که از سوی استکبار مورد حمایت قرار می گرفت؟
او تا کلاس اول راهنمایی بیشتر درس نخوانده است. بعد از آن مدتی دستفروشی می‌کرد و مدتی هم سی‌دی و مشروبات الکلی می‌فروخت تا اینکه یکباره حدود 2 سال غیبش زد و به قول برادرش بعدها مشخص شد که در این مدت نزد فردی مشغول تحصیل بوده و از آنجا بود که گرایشات عجیب و غریب پیدا کرد.
وقتی برگشت با خود شعار باز پس‌گیری حقوق افراد بلوچ و اهل تسنن را آورده بود و به این ترتیب شروع به تشکیل یک گروه کوچک کرد.
به منظور رسیدن به اهداف طراحی شده، عبدالمالک اعضای گروهش را از بین جوانان کم سن و سال و کم سواد انتخاب می‌کرد تا بتواند آنها را با ادعاهای دروغش درباره شیعیان فریب داده و تحت‌تأثیر قرار دهد.
به اظهار برادرش که چندی پیش دستگیر شد، به همین دلیل است که شما حتی یک نفر تحصیل‌کرده و با سواد در بین اعضای گروه عبدالمالک نمی‌بینید.
اما این برادر اغفال شده حرف های دیگری هم برای گفتن از عبدالمالک دارد و آن اینکه: "او با روایت‌های مذهبی علیه شیعیان که بعدا متوجه شدم همه آنها ساختگی و جعلی بوده‌اند، مرا اغفال کرد. ما هم حرف‌هایش را باور کردیم و به کشتن هموطنان بیگناهمان دست زدیم. عبدالمالک می‌گفت اگر هر کدام از ما در حرف‌های او شک کند کافر شده است و ریختن خون او حلال است. برای همین بود که اگر هم نمی‌خواستیم، مجبور بودیم که حرف‌هایش را قبول کنیم چون اگر این کار را نمی‌کردیم، ما هم کشته می‌‌شدیم."

ساندویچی از استکبار
واضح است این نوع از تفکرات عبدالمالک برای دولت هایی که سال ها است اختلاف میان اهل تسنن و تشیع را دنبال و از نفاق میان این دو احساس رضایت می کنند از حمایت عبدالمالک که فردی بومی و آشنا به منطقه و حساسیت های قومی و مذهبی است بهره مناسب را ببرند.
از همین رو بریتانیا و آمریکا وارد گود می شوند و با در اختیار گذاشتن امکانات ماهواره ای و نظامی تلاش می کنند با یکدیگر رقابت کنند.
او علاوه بر اینها با آمریکایی‌ها ارتباط داشت و از آنها پول‌ کلانی می‌گرفت. سال 85 هم 150 هزار دلار به همراه یک تلفن ماهواره‌ای و یک لپ‌تاپ به عبدالمالک دادند.
او از پشتیبانی مالی گروههای مالی و مدارس دینی وهابی برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز برخوردار بود.
این امکانات نشانگر پشتیبانی مالی گسترده از این جریان توسط قدرتهای فرا منطقه ای است.
اگرچه دول منطقه هم مانند سعودی ها، پاکستانی ها،اماراتی ها برای جلب عبدالمالک و حمایت از اقدامات شرورانه او چیزی کم نگذاشته اند.
حتی در بسیارى از عملیات مسلحانه این گروه، شیوه هاى کار طرفداران القاعده و الزرقاوى در عراق، به شکل گسترده اى تقلید مى شد.
ناگفته نماند ریگی از شبکه اینترنت و همچنین از رسانه هاى گروهى تلویزیونى و رادیویى عمدتأ وابسته به سلطنت طلبان، در انعکاس خبر عملیات و طرح دیدگاهایش استفاده مى کرد.
مصاحبه مجله الکترونیک روزآنلاین با وی و تلویزیون ماهواره ای صدای آمریکا که در سال 1386با عبدالمالک ریگی، تروریست متواری با عنوان رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران! گفتگو کرد از دیگر مواردی است که چتر حمایتی آمریکا را از این تروریست نشان می دهد.

صحنه های اقتدار و واکنش های مضحک!
سربازان گمنام امام زمان(عج) با اقدامات اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی، توانستند یکی از پیچیده ترین عملیات سال های اخیر را شکل دهند و فردی را که با حمایت های سیاسی، مالی و لجستیکی غرب و عرب هرگز تصور نمی کرد گرفتار شود را در نهایت ناباوری غافلگیر ساخت.
ریگی که رویای بلوچستان بزرگ را در سر می پروراند و به حمایت آمریکایی ها در کمپ القاعده در کوه سرباز مشغول عملیات علیه ایران بود یا وقتی که به منظور رسیدن به این هدف در آوریل 2008 با فرمانده ناتو در افغانستان مذاکره کرد تصور نمی کرد امروز در بند جمهوری اسلامی ایران گرفتار شود که از شوک حاصله حاضر به قبول واقعیت نباشد.
عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را می توان دستاوردی بزرگ برای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ایران دانست که با توجه به حضور ریگی در خارج کشور و حمایت سرویس های اطلاعاتی غربی و عربی از او با همکاری وزارت خارجه، نیروی انتظامی، نیروی هوایی و وزارت کشور به صورت یک کار تیمی تدارک دیده شد.
وقتی هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی و "حمزه" همراه وی توسط دو فانتوم محاصره و مجبور به فرود شد حباب قدرت وی و حامیانش در هم ریخت و ریگی هر چه بیشتر در تور چند روزه اطلاعاتی ایران گرفتار شد.
اما نحوه دستگیری ریگی مانند دیگر اقدامات قهرمانانه سربازان گمنام امام زمان (عج) واکنش های متفاوتی از سوی غرب و رسانه های وابسته داشت.
چنانکه شبکه ماهواره ای بی بی سی فارسی اعلام کرد: "آمریکا و بریتانیا اتهام ایران مبنی بر حمایت از عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله (جنبش مقاومت مردمی ایران) را رده کرده اند. همچنین گروه جندالله آمریکا و انگلیس و سازمان های اطلاعاتی منطقه را به همکاری با جمهوری اسلامی برای دستگیری رهبر خود متهم کرده است."
مجری خبر این شبکه وابسته به دولت انگلیس افزود:" دولت بریتانیا نیز روز سه شنبه از دستگیری عبدالمالک ریگی، استقبال کرد و آن را ضربه ای به تروریسم دانست. یک مقام وزارت امور خارجه بریتانیا عبدالمالک ریگی را تروریستی نامید که به گفته او، حملات وقیحش به مرگ بسیاری از ایرانیان بیگناه منجر شده است."
اما حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات هم در یک نشست خبری که بعد از ظهر سه شنبه در تهران برگزار شد بار دیگر آمریکا و بریتانیا را به حمایت از عبدالمالک ریگی متهم کرد چرا که ریگی از آمریکا کارت شناسایی پاکستانی و گذرنامه تهیه کرده بود.
همانطور که گروه جندالله به تبعیت از آمریکا و انگلیس هشدار داد "رژیم باید منتظر حملاتی باشد که هرگز به فکر و خیالش هم نبوده است. رهبر بزرگوار(!) جنبش مقاومت در یک عملیات تروریستی و با همکاری سرویس های اطلاعاتی غرب از جمله سیا و اطلاعات افغانستان و اطلاعات پاکستان دستگیر و به رژیم ایران تحویل داده شد."
دیگر واکنش رسانه های غربی، به نوع دستگیری ریگی بود.
سران این رسانه که اوج قدرت نهادهای امنیتی و انتظامی همچنین توان نظامی ایران را برنمی تابند اظهار داشتند ریگی یک هفته قبل توسط دولت پاکستان دستگیر شده بود که به تازگی به دولت ایران تحویل داده شد.
رسانه های غربی که آرام و قرار نداشتند بار دیگر اظهار داشتند: "در صورتی که خبر بازداشت عبدالمالک ریگی در خارج از ایران صحت داشته باشد، مشخص نیست که آیا ماموران ایرانی او را دستگیر کرده اند یا اینکه رهبر جندالله در خارج بازداشت و سپس تحویل جمهوری اسلامی شده است. البته تلویزیون الجزیره به نقل از خبرنگارش در اسلام آباد گفته که آقای ریگی هفته گذشته از سوی پاکستان دستگیر و تحویل مقامات ایرانی شده بود."
در همین حین یکی از روزنامه‌های پاکستان با نام "داون" با اشاره به خبر دستگیری سرکرده اشرار شرق ایران، بازداشت وی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) را "نعمت بزرگ خدا " برای ملت و دولت پاکستان قلمداد کرد.
این روزنامه پاکستانی در ادامه نوشت که دستگیری سرکرده اشرار شرق ایران در حقیقت یک پیروزی بزرگ و یک نعمت خدادادی بزرگ برای کشور پاکستان بود، زیرا به یک دوره طولانی از سوءتفاهم‌های موجود بین مقامات ارشد سیاسی و نظامی ایران و پاکستان پایان داد و تنشهای موجود را رفع کرد.
پیش از این بارها اعلام شده بود که برخی از عناصر اطلاعاتی و نظامی پاکستان با ریگی ارتباط دارند و این سرکرده تروریست‌ها براحتی به این کشور رفت و آمد می‌کند، بنا بر این دستگیری توسط نیروهای ایرانی به این اظهارات و اتهامات پایان داد.

منبع: مرکز بررسی جرایم سازمان یافته



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: پنج شنبه 88/12/6::: ساعت 6:19 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 110
کل بازدید :1268672

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ