سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ بنده ای در پی دانش جویی نعلین به پا نکرد و کفش نپوشید و جامه برتن ننمود، جز آنکه خداوند گناهانش را در همان درگاه خانه اش آمرزید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
به نام خدا

مصاحبه با دکتر شهرام گیل آبادی در باره ی تسنیم.

سوال میکنند که چرا رادیو جوان قدم در این راه پیش گذاشت به خاطر تواضع میگوید رسانه توان این کار را دارد الان هم رادیو جوان هست ولی کو تسنیم؟ در حالی که کار کار خودش است آن را زمان بعد از چهار سال اعتراف کرد، اگر دکتر هست پس تسنیم هم هست. تسنیم 1 و 2 و حالا 3 انزمان هم میگفت که ما اصراری نداریم مجری طرح باشیم ولی کسی به این ایده جامه ی عمل نپوشاند الان هم میگوید فکر میکنم باز کسی نیست اما امید دارد میگوید باید به درگاه خدا التماس کرد تا تحقق این امر را به ما تفویض کند وگر نه کار خدا زمین نمی ماند.

مصاحبه ی پیش رو ویژه نامه ی روزنامه خراسان برای تسنیم2 می باشد که در سال 86 توسط خانم آسیه نوری تنظیم شدکه بع علت داشتن مطالب نو و روز مجددا نمایش داده میشودکه البته به خاطر ویژه نامه اختصاصی بودن در آرشیو روزنامه خراسان هم موجود نمی باشد.

کار ((قرآن)) زمین نمی ماند
شهرام گیل آبادی مدیر شبکه رادیویی جوان و همکاران عمدتا جوان در این شبکه پر جنب و جوش امسال هم در صدد برگزاری جشن قرانی تسنیم هستند،به رغم همه مشکلات و فراز و نشیب ها از همه چیز ابراز رضایت میکند و معتقد است این فراز و نشیب ها کاری هستند که آن را جذاب تر میکند گفتگوی ما را با ایشان بخوانید:
آقای گیل آبادی سلام، رادیو جوان همیشه بر متفاوت بودن تکیه و اشاره کرده است ما هم یک سوال متفاوت از شما داریم. چرا رادیو جوان برگزار کننده چنین همایش عظیمی است آیا در دستور کار رسانه است؟
  به نام خدا- من هم به شما و همه خوانندگان این مصاحبه سلام عرض میکنم.جواب من هم به سوال شما متفاوت است: چون کار قرآن زمین نمی ماند2سال پیش وقتی با جمعی از مدیران و دست اندرکاران رادیو جوان به دیدار آیت الله جوادی آملی رفته بودیم ایشان در رهنمودی فرمودند(مضمون فرمایش ایشان): به در گاه خدا دعا کنید که تحقق امر خود را به شما محول کند چون کار خدایی هیچ وقت زمین نمی ماند ولی فقط بعضی توفیق میابند در انجام آن سهیم باشند. پس از این دیدار ایده ی برگزاری تسنیم خلق شد و با توجه به این که مشابه چنین رقابت فرهنگی هرگز انجام نشده بود در دور اول با یک استقبال حیرت انگیز با 6 میلیون نفر از هموطنان در آن شرکت کردند و امسال هم با رشد قابل توجه تعداد شرکت کنندگان میزان8 میلیون نفر را در سراسر کشور بوده ایم.
شما گفتید این جشنواره بی نظیر است،چرا؟
  البته این گفته ی من نیست، اظهار نظر دکتر حدادعادل رئیس محترم مجلس شورای اسلامی است که پارسال مهمان ما در اختتامیه بودند و پس از شنیدن گزارش چگونگی برگزاری چنین مطلبی را بیان داشتند دیگر دست اندر کاران امور فرهنگی نیز به این امر اذان داشتند این رقابت قرانی منحصر به زمینه ی خاصی همچون حفظ،قرائت، تفسیر یا خوشنویسی و... نیست.
در تسنیم برداشتهای ازاد مومنان و موحدان است که پس از تامل در آیات سوره ای خاص(و امسال.. مشخصا سوره انسان) در زمینه ای هنری به انتخاب خودشان تبلور میابد. بر این اساس امسال رنگین کمانی از آثار مختلف در زمینه های: خوشنویسی،نقاشی،آثار حجمی،تحقیق و پژوهش و مقاله،شعر قصه، ترانه، کاریکاتور،وبلاگ، پیام کواه ،فیلم کوتاه، موسیقی و آثار نوآورانه ای داشتیم که خداوند متعال را شاکریم.
یعنی باور کنیم که(کاریکاتور قرآنی) هم داریم؟جشن تسنیم3 - به روز رسانی :  10:10 ع 26/3/90 عنوان آخرین نوشته : فراخوان
  (میخندد) بله می توانید ببینید. اتفاقا این بخش یکی از قوی ترین بخشهای جشنواره امسال است که اساتید این هنر بااستقبال شایانی در آن مورد توجه قرار دادند. . در سوره دهر صفات مذمومی از بدکاران همچون دنیا پرستی ذکر شده که دستمایه ی بسیار خوبی برای((کاریکاتور)) است.حتی با توجه به جهانی بودن گفتمان جهانی قرآن کریم و گرایش فطری به آیات روشن این کتاب آسمانی، پیشنهاد شد این بخش به صورت بین المللی برگزار شود.
میخواهم دوباره سوال اولم را تکرار کنم چرا((رادیو جوان)) برای برگزاری این جشنواره قدم پیش گذاشت؟
  رسانه بالذات،منعکس کننده اخبار و رویدادهای جامعه است و توان بالایی هم در این کار دارد،سهم نقد را هم برای جاهایی که کم کاری میشود برای رسانه محفوظ بدارید.با این تفاسیر هر وقت کم کاری یا کاستی ببینیم تذکر میدهیم و نقد میکنیم. اما این یک مورد خاص یعنی کار((قرآن)) با توجه به مقدمه ای که گفتیم اراده و شوق وصف ناپذیری در بین همکاران من در رادیو جوان وجود داشت که تا حالا که کسی نیست به این ایده جامعه عمل بپوشاند خودمان آستین بالا بزنیم. با این حال ما اصراری نداریم که مجری طرح باشیم.پارسال به دست اندر کاران وزارت ارشاد پیشنهاد دادیم که شما اقدام کنید رسانه هم پشتیبانی میکند و پوشش مناسب میدهیم اما پاسخی نشنیدیم امسال هم دوباره همین پیشنهاد را حتی کاملتر دادیم.
این وزارت خانه میتواند با فعال کردن هنرمندان مختلف و مرتبط در رشته های گوناگون زمینه تبلور عینی ایات قران کریم را در جامعه بزرگ ایران اسلامی مهیا سازد. مخاطبان و ناظران زمینه ی دین داری را میتوانند در این جشنواره ببینند، جامعه ی ما جامعه ی دین دار است و ((کلمه اللهی)) ما قران کریم است.حیف است هنر ما، زندگی وابسته به هنر غرب را ادامه دهد و حیف است با این زمینه های سرشار بی بدیل اندیشه ای ما حیات هنری بی هویتی داشته باشیم.
آخرین سخن درباره تسنیم:
  باید از تک تک شرکت کنندگان در این همایش عظیم قرانی که با شکلی متفاوت تکاپوی خود را در کشور تجربه کرد سپاسگذاری کنم.همچنین یاری گران رادیو جوان در تسنیم که انصافا تلاش های بی شائبه ای نثار کردند.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،معاونت خواهران نیروی مقاومت بسیج، دانشگاه هنر،شبکه قران،و معارف سیما،روزنامه خراسان و شرکت تالیا بیشترین سهم را در برگزاری دومین جشنواره قرانی تسنیم داشتند که از آنها هم تشکر میکنیم.
برای جمله ی اخر به خودم و به همه متذکر میشوم: بیایید به درگاه خدا التماس کنیم تحقق امر خود را به ما تفویض کند وگر نه مطمئن باشید که کار قرآن زمین نمی ماند.



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: پنج شنبه 90/4/2::: ساعت 7:45 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 113
بازدید دیروز: 98
کل بازدید :1270285

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ