سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرد را سرزنش نکنند که چرا حق خود را دیر درخواست نمود ، بلکه او را عیب کنند که دست بدانچه از آن او نیست گشود . [نهج البلاغه]
به نام خدا


نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: شنبه 87/2/7::: ساعت 1:11 صبح

اقای ندیده ام چشمهام بیتابند و نفسهام در غیابت به شماره افتاده اند پاهام زنجیر تن شده اند و دستهامم بیقرارتن.

روزها رو به عشق جمعه زندگی میکنم و تا تو بیایی تا قدمگاهت بوسه گاه کبوترهای بقیع بشن..

آقای ندیده ام کبوتران غریبستان عاشقی خیلی وقته جلد نگاه اهوراییت شده اند ای غایب بی زر ای انتظار من



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 87/2/6::: ساعت 2:7 صبح

دستای قنوتمون تا کی باید دعا کنن.

سجده ها بیافتن و فقط تو رو صدا کنند

 

لحظه های بیش شما تاکی بایدحروم بشن      

جمعه ها  یکی  یکی  بسوزن  و   تموم   بشن.

 



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 87/2/6::: ساعت 2:0 صبح

ببار آسمون خوبم .

ببار واسه گریه کمی روم بشه

ببار که آتیش دلم بخوابه

ببار برای قلب من ثوابه

میخوام پرازحس تلاطم بشم

 ببار که لای بارونت گم بشم

ببار که بغضم ترکید تو سینه

 ببار که اشکامو کسی نبینه

خدا جونم بازم صدات میکنم

بشنو ثواب داره دعات میکنم

میمیرم ها یه وقت نگی نگفتم

 خدا خدا یه وقت نگی نگفتم



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 87/2/6::: ساعت 1:58 صبح

تاریخچه ی رادیو در ایران

به این خاطر که رادیو را دوست دارم مینویسم

فعالیت رادیو در ایران با افتتاح نخستین فرستنده‌های بی‌سیم در تهران آغاز شد نخستین فرستنده بی‌سیم موج بلند تهران با قدرت 20 کیلووات و طول دکل 120 متر ، در ساعت 3 بعدازظهر روز ششم اردیبهشت ماه سال 1305 شروع به کار کرد .

کار نصب و راه‌اندازی فرستنده در اواخر سال 1318 صورت گرفت . پس از نصب دستگاه فرستنده و آماده سازی یک استودیوی موقت در عمارت بی‌سیم ، سرانجام رادیو تهران در چهارم اردیبهشت ماه 1319 افتتاح شد. در آغاز کار ، از اخبار و گزارش و مطالب جدی در رادیو خبری نبود ، در این دوران بیشتر موسیقی و گاه ترانه پخش می‌شد و گهگاهی نیز چند نکته ادبی یا انتقادی از رادیو به گوش می‌رسید . رادیو در ابتدا به عنوان ابزاری که موسیقی پخش می‌کند، در ذهن جامعه‌ِی ایرانی شکل گرفت . نگاهی به فهرست برنامه‌های رادیو در آغاز کار آن نشان می‌دهد که موسیقی بخش عمده‌ای از کنداکتور رادیو را به خود اختصاص می‌داد و اخبار و گفتار در اولویت‌های بعدی جای داشتند .

 گفتارها شامل تاریخ و جغرافیای ایران ، کشاروزی ، خانه‌داری ، مسائل بهداشتی و مانند آنها بود. یکی از معروف‌ترین برنامه‌های رادیودر آن سال‌ها « افسانه‌های هزار و یک شب » بود . برنامه‌هایی از این دست با استقبال زیادی روبرو می‌شد و بعدها با ورود هنرمندان نخبه‌ای به رادیو ، پای این رسانه بیش از پیش به خانه‌های مردم باز شد ، به‌طوری که گاه در هنگام اجرای برنامه‌های پرطرفدار ، خیابان‌های تهران خلوت می‌شد .

یکی از این برنامه‌های معروف رادیو در این دوران برنامه « صبح جمعه با شما » بود که تا به امروز نیز ادامه دارد . در آن زمان این برنامه به صورت اجرای نمایش‌های آزاد و ترانه‌های کمدی در خود رادیو اجرا می‌شد . در سال 1336 با راه‌اندازی ایستگاه 100 کیلوواتی ، رادیوی ملی ایران با عنوان « رادیو ایران » شروع به‌کار کرد و فرستنده ‌قدیمی مأمور پخش برنامه‌های جداگانه‌ای شد که « رادیو تهران » نام گرفت .

 رادیو در بعد از انقلاب و به‌ویژه روزهای سخت و پرالتهاب هجوم عراق به ایران ، نقش مهم و کلیدی در ایجاد آرامش ، اطلاع‌رسانی سریع و حفظ اتحاد ملی ایفا کرد . مردم ، مهم‌ترین خبرها را پیش از هر رسانه‌ای دیگر از رادیو می‌شنیدند ، با آژیر آن به پناهگاه‌ها می‌رفتند و با اخبار اعلام پیروزی در جنگ ، شاد می‌شدند .

روند توسعه‌ی رادیو بعد از پایان جنگ تحمیلی شتاب مضاعفی گرفت . تأسیس شبکه‌های گوناگون ملی با رویکردهای طبقه‌بندی شده‌ی اجتماعی ، ایجاد شبکه‌های تخصصی و تقویت و گسترش شبکه‌های استانی از سیاست‌های کلان رادیو در این سال‌ها بوده‌است که با جدیت تا به امروز دنبال می‌شود. ..



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: چهارشنبه 87/2/4::: ساعت 11:49 عصر

آداب و رسوم اهالی روستای زرنق شهرستان میانه برای طلب باران

امسال تو کشورما بارندگی کم بوده و این مهم را مسعولان هم در چندمورد گذارش اعلام نمودند که چند استان ما درماه های آینده دچار کم آبی شدیدی روبرو میشود این کم آبی یا بهتربگم خشک سالی شهر ما را هم از خود بی نصیب نگذاشته است در یکی از روستا های شهر ما مراسمی با با هدف درخواست از خداوند برای بارش باران گرقته شده است که اینگونه مراسم در قومها و ملتهای مختلف متفاوت هست رسمی که در یکی از روستا های شهرستان میانه اجرا میشود به نوعی کم نظیر و بسیار جالب بوده و خود نوعی زیبایی خاصی در درخواست از خداوند برای بارش باران بوده است این مراسم بی نظیر که ریشه در فرهنگ قوم ترک زبان و این قوم دارد نشان از قدمت چندین هزارساله قوم این سزمین و نشان از اعتقاد قلبی آنان به خداوند بزرگ و یکتا پرستی که در بخشی هم با عنوان ذرتشت و اتش پرستی نمودیافته است، این اعتقاد هم از روی شرک نبوده است بلکه به پایبندی آنان به ذرتشت پیامبر انان و عبادت و پرستش اتش نیز که به نوعی اظهار ارادت به این نعمت الهی و سپاس و قدردانی بوده و بس، نه عبادت به جای خدا ، زیرا که اینان از آتش به عنوان نعمت متفاوت از دیگر نعمت ها یاد میکردند که هم گرما بخش ، هم سوزان ، هم شفا دهنده و هم مرگ آفرین و مجازات کننده میدانند و این موضوع را به جای پرستش و عبادت به جای خداوند به کار نمی بردند ولی قومهایی هم بودند که این مسئله را با عبادت و بندگی خداوند اشتباه میگرفته و اتش پرستی را رواج میداده اند که ان هم کوته فکری و انحرافی بیش نبوده است
رسمی هم که در روستا های شهرستان میانه برگذار میشود با هم نیز تفاوت های بسیاری دار ند و یکی ازاین روستا ها روستایی است با نام روستای زرنق که در 16 کیلومتری جنوب شهر میانه واقع شده است .سالی را که بهارگان را مردم باران نبینند زنهای این روستا جمع میشوند ومراسم ویژه ای برگذار میکنند که به آن چومچه گئلین یا عروس ملاغه مینامند که شاید به فارسی کمی هم خنده دار به نظر برسد که نامگذاری به این نام هم به چند دلیل عمده بوده است زیرا عروس یا ادمکی که درست میکنند با قاشق و ملاغه درست میکنند و بعد هم هدف دیگر از این مراسم به وجود امدن همبستگی و مهربانی و دلخوشی و از بین رفتن کدورت بین مردم هست زیرا که در این گونه موارد و موارد مشابه مثل آن که سیل و زلزله و غیره پدید می آید ممکن هست که بین مردم دشمنی و نفاق به و جود آید که این مراسم و به ویژه مراسمی مانند عروس ملاغه یا چومچه گلین شادی اور و از بین برنده ی دشمنی خواهد بود زیرا که قبلا هم اشاره شد وجودنام خنده دار بر این مراسم به همین خاطر بوده است.
چومچه گلین را که متشکل از دو قاشق کوچک و یک قاشق بزرگ چوبی که این قاشق بزرگ را برای سر عروس و دو قاشق کوچک دیگر را برای دستهای عروس درست میکنند و برای آن لباسی هم میپوشانند و عروس را یکی از افراد مسن روستا به دوش گرفته و کیسه ای هم به دست میگیرد و زاری کنان و گریان به در خانه ی همه ی اهالی روستا میرود و شعر بسیار جالبی که باز نشان از ادبیات غنی این قوم دارد میخواند با این مضمون که( هلودو آی هولودی سواله نین بولودی الله بیر یاغیش ائیله گوی زمیلر قورودی و چاخ داشی چاخماخ داشی یاندی اورکلر باشی ایسلادسین داغی داشی ...) میخوانند و به در همه ی اهالی روستا رفته و در کوچه و باغچه می گردند و از هر کدام از اهالی روستا آرد و جو گندم و بیشتر وسایل تهیه ی آش را میگیرند و در کیسه گذاشته و بعد از اتمام گردش به صحرا کنار چشمه و زیر درخت با احترام یا مقدسی جمع شده و آش را با آب و چوب های همان روستا تهیه میکنند و آش پخته شده را بین فقرا تقصیم میکنند و بقیه ی آش را هم بین خودشان تقصیم میکنند و با شور وشادی خاصی در همانجا میخورند و در پایان نیز ازخداوند طلب باران میکنند تا این که خداوند به طلب انان جواب دهد که میدهد



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: چهارشنبه 87/2/4::: ساعت 1:56 صبح

نام جاودانه ی خلیج فارس در سایت گوگل ارس به نام جعلی  خلیج عربی تغییر کرده است و این جعل نام اولین بار نیست که اتفاق می افتد در صورتی که تعداد اعتراض کنندگان به یک میلیون نفر برسد سایت گوگل مجبور میشود نام خلیج فارس را جایگزین نام جعلی خلیج عربی کند هر چند که این کار را بکند یا نکند تمام مدارک و اسناد موجود در طول تاریخ بر علیه گوگل و دیگر کشورها  به خصوص آمریکاست و این کاملا مشخص است که خلیج ما همیشه فارس هست و خواهد بود به کوری چشم دیگران من هم از اینجا به همه ی کاربران دنیا اعلام میکنم که اگر تتغییری در این راستا صورت نگیرد این سایت و دیگر سایت هایی مثل این زیر بمباران هکرها ی جوان ایرانی و دنیا و تحریم های اینترنتی روبرو خواهد شد شما میتوانید از طریف این نشانس یاداشت را امضا کنید ......

http://new.petitiononline.com/sos02082/petition.html



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: دوشنبه 87/1/26::: ساعت 2:58 عصر

        اگر سن زمین را که تصور ناپذیر هست فشرده کنیم و هر 100میلیون سال آن را یک سال فرض کنیم کره ی زمین مانند فردی 46ساله خواهد بود ما تحقیقا میدانیم که در 42 سالگی کره ی زمین بر روی آن گیاهان و جنگل ها پدیدار شدند در 45 سالگی دایناسور ها بر پیکره ی آن حیات یافتند و تنها 4 ساعت پیش انسان پا به عرصه ی کره ی خاکی گذاشت در یک ساعت گذشته کشاورزی کشف شد و انقلاب صنعتی فقط یک دقیقه ی پیش اتفاق افتاد حال ببینیم که در این یک دقیقه انسان چه بلایی بر سر این زمین 46 ساله آورده است طی این 60 دقیقه ی بیولوژیک انسان با سه محور مختلف به کره ی رمین و محیط خود نگاه کرده است نگاه اول شناخت محیط زیست و امکانات موجود برای رفع نیازهای ابتدایی نگاه دوم کنجکاو و تیزبین برای الگو برداری از طبیعت و ساخت دستگاه ها و تجهیزات برای زندگی بهتر در طبیعت در نگاه دوم بشر از طبیعت پیشی گرفت و و با ایجاد فناوری های مختلف بر طبیعت چیره شد اما در وادی تخریب طبیعت پیش رفت اما در این چند ثانیه ی آخر عقل بر بشر چیره شد و تصمیم گرفت که با نگاهی جدید به محیط زیست خود بنگرد.

برگرفته از گروه اندیشه و جوان رادیو جوان.

 این مطالب بنده را به یاد آمریکا می اندازد که بزرگترین تولیدکننده ی گازهای گلخانه ای در جهان هست و توانسته با بمب های اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی رو بمباران کنه و انها مجبور شده اند کل خاکهای شهر رو عوض کنند و کلی خسارات جبران ناپذیر دیگر مانند به وجود آمدن تغییرات ژنتیکی و تغییر عوامل وراثتی و تاثیرات  بسیار مخرب و درمان ناپذیر  بر روی کودکان انها ،پس چه باید کرد با چنین کشور های متجاوزی که جز زور گویی کار دیگری ندارند؟



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: شنبه 87/1/24::: ساعت 1:31 صبح

نه نکته در مورد افزایش جهانی نفت خام

10 سال پیش، هنگامی که نفت در سراشیبی قیمت قرار گرفته و تا حد 10 دلار رسید، اوپک کاهش تولید نفت را در برنامه خود قرار داد، این اقدام درکنار عوامل مؤثر دیگر منجر به توقف سیر نزولی و سپس آغاز سیر صعودی قیمتها شد و تا اکنون که به سمت قیمت های 3 رقمی پیش می رود، همچنان این روند ادامه یافته است. در این میان آنچه که در ایران در اولین نگاه ذهن همگان را به خود معطوف می دارد، مقایسه نفت 100 دلاری با نفت 20 دلاری، و انتظار تغییر کاملاً محسوس در وضعیت زندگی شخصی و در آمدهای افراد می باشد.
در این میان موضوع فوق، دستمایه خوبی برای روزنامه های مخالف دولت شده تا بدون هیچ تحلیل جامعی به تخریب دولت پرداخته و سیاستهای اقتصادی دولت را زیر سوال ببرند.
آنچه در این مقاله در پی آن هستم، بیان نکاتی چند پیرامون افزایش قیمت نفت، جهت رسیدن به درک صحیح تری از آن می باشد.
1) متوسط تقریبی یک بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران در مناطق مختلف جهان در سال جاری معادل 60/82 دلار و متوسط بهای هر بشکه نفت سنگین صادراتی کشورمان معادل 54/80 دلار بوده است.
2) در سالهای اخیر شاخص بهای نفت و دلار، روندی معکوس طی کرده اند و کاهش ارزش دلار، منجر به افزایش ظاهری قیمت نفت شده و از طرفی کم اثر شدن این افزایش را به دنبال داشته است.
این مسأله برای کشورهای صادرکننده نفت که بخش عمده واردات آنها از اروپا و آسیا است، نمود بیشتری پیدا می کند؛ چرا که دریافت آنها به دلار و پرداختشان به ارزهای دیگری همچون یورو، ین و پوند است. به عبارت دیگر، بازار جهانی نفت خام هم اکنون گرفتار دامنه ای از توهم پولی است؛ یعنی قیمت ها ظاهراً افزایش یافته اما از طرف دیگر بخشی از قدرت خرید دلارهای نفتی از بین رفته است. از همین رو، سران اوپک در شرایط فعلی باید از حداکثر قدرت و توان خود برای رسیدن به قیمت واقعی نفت در بازار جهانی استفاده کنند و طرح تغییر سبد ارزی فروش نفت خام از دلار به یورو را بررسی و تصویب کنند؛ این راهبرد حتماً می تواند به شیوه جدید مقابله اوپک با زیاده خواهی های ناشی از تبدیل ارزی منجر شود.
به این ترتیب در شرایط کنونی نیز به نظر می رسد بهترین سیاست برای کشورهای صادرکننده نفت، دریافت بهای نفت به ارزهایی غیر از دلار امریکاست؛ کاری که ایران از چند ماه پیش آغاز کرد و تا حدودی، زیان ناشی از کاهش ارزش دلار را جبران نمود.
3) قیمت نفت در شرایط کنونی با وجود 3 رقمی شدن، همچنان با توجه به محاسبه نرخ تورم جهانی، در سطح قیمت‌های اوایل دهه 1980 قرار دارد. قیمت 38 دلاری آن زمان با محاسبه نرخ تورم حدود 97 تا 104 دلار ارزیابی می‌شود. این واقعیت نشان از آن داردکه علی رغم قیمت افسانه ای نفت ، قدرت خرید کشورهای صادرکننده در حد سال 1980 باقی مانده است.(1)
4) به همراه افزایش قیمت نفت، هزینه اجرای پروژه ها نیز 2 تا 3 برابر شده است. به طور مثال می توان به پروژه پارس ال.ان.جی به عنوان یکی از چالش ها اشاره کرد زیرا در حالی که برآورد پیشنهادی اولیه 4 تا5/4 میلیارد دلار بود، اکنون شرکت پیمانکار قیمت 12 میلیارد دلاری را پیشنهاد کرده و افزایش قیمت نفت و در نتیجه سایر کالاها و خدمات را دلیل این افزایش قیمت اعلام می کند.(4) و یا اینکه با توجه به هزینه اجاره سکوهای نفتی، هزینه های تولید نفت ایران افزایش 3 برابری داشته است.
در مورد دیگر می توان به افزایش قیمت کالاهای وارداتی مثل اوره و متانول که به 5 برابر قیمت خود رسیده است و یا 9 برابر شدن قیمت بنزین نسبت به سال 82، نیز اشاره کرد.
5) بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی را شمشیر دولبه ای می دانند که می تواند با تدبیر مسئولان اقتصادی به یک فرصت تبدیل شده و یا با راهبرد اقتصادی نادرست، شوک اقتصادی را برای کشورهای در حال توسعه و صادر کننده نفت در بر داشته باشد.
به اعتقاد صاحبنظران، آمادگی نداشتن زیر ساختهای اقتصادی کشور، قدرت جذب نقدینگی را کاهش داده و همین مسأله باعث می شود، در صورت تزریق پول حاصل از فروش نفت به اقتصاد کشور، نقدینگی بیش از پیش افزایش یافته و به گرانی دامن زده شود و شرایط اقتصادی را به سمت ابتلا به بیماری هلندی (افزایش درآمد ها و کاهش قدرت خرید) سوق دهد.
از این رو به اعتقاد اقتصاددانان، دولت می بایست براساس یک انضباط مالی، اعتبارات ناشی از درآمدهای نفتی را به پروژه های توسعه ای اختصاص دهد و ضمن ایجاد تحول و سرعت در انجام این طرحها، از پمپاژ مستقیم این اعتبارات برای هزینه های جاری و روزمره جلوگیری کند.
تجربه اقتصادی کشور نشان می دهد در هر زمان که با افزایش شدید قیمت نفت مواجه بودیم، به دلیل تکرار اشتباهاتی همچون ترزیق اعتبارات حاصل از فروش، دچار نقدینگی فراوان و به تبع آن تورم شده ایم.
6) در یک تقسیم بندی ساده، بودجه کشور را می توان به دو بخش سرمایه ای (عمرانی) و جاری تقسیم کرد. تمامی دولت ها تا حد امکان تمایل به افزایش بودجه های عمرانی و کاهش هزینه های جاری دارند اما هزینه های جاری بر بودجه های سرمایه ای اولویت داشته و دولت ها در مواجهه با بحرانهای مالی و برای تأمین هزینه های جاری، ناگزیر پروژه های عمرانی را به حالت تعلیق در می آورند. (مشابه اقدامی که دولت در سال 78 به هنگام کاهش قیمت نفت انجام داد)، این در حالیست که به هنگام افزایش در آمدها، هرگونه افزایش بی دلیل هزینه های جاری، تورم زا خواهد بود. لذا در این مواقع، دولت ها به سمت سرمایه گذاری های بلند مدت رفته و به افزایش بودجه های عمرانی می پردازند. (البته این نیز به نوبه خود ظرافتهای خاصی به همراه دارد که در صورت عدم توجه به آنها می تواند برای کشور تبعات منفی مثل تورم و... در پی داشته باشد).
نکته جالب اینکه هر نوع تغییری در بودجه های سرمایه ای (کاهش یا افزایش) در کوتاه مدت ملموس نبوده و درنتیجه وارد دیالوگهای روزانه مردم نمی شود اما در مقابل، کوچکترین تغییر در هزینه های جاری یک کشور (از طریق افزایش یا کاهش حقوق افراد و یا تغییر در میزان یارانه کالا های ضروری و...) به سرعت برای تمامی اقشار مردم ملموس می شود و واکنشهای مثبت و منفی به دنبال خواهد داشت.
بنابراین، از ویژگیهای دولت های عوامفریب، ایجاد تغییرات آنی در سطح رفاه زندگی مردم، پس از تغییرات قیمت نفت می باشد. اینگونه دولتها، بدون توجه به عواقب آتی، سخاوتمندانه به تزریق پول نفت به داخل کشور پرداخته و تحسین کوتاه مدت مردم را بر زیانهای بلند مدت آن ترجیح می دهند.
در حقیقت راز عدم تفاوت محسوس در وضعیت زندگی مردم، با وجود تفاوت قیمتهای نفت نیز همین است و دولت به خوبی این مهم را لحاظ کرده و علی رغم فضای منفی که برخی رسانه ها به منظور اجبار دولت در تزریق پول به جامعه ایجاد کرده اند، (افزایش توقعات و تعجیل انتظارات مردم در ازای رشد قیمت نفت)، مقاومت کرده و سرمایه ها را به سمت هزینه های عمرانی و زیربنایی سوق داده است.
7) نکته دیگر در هنگام حسابرسی از دولت، سهم دولت از دلارهای نفتی می باشد که در مورد ایران هرچند قیمت نفت در سال گذشته به طور متوسط بشکه ای 81 دلار بود اما بر اساس بودجه سالیانه مصوب مجلس، سهم دولت از دلارهای نفتی بشکه ای 5/37 دلار (بودجه سال 1385) می باشد و مابقی آن به حساب صندوق ذخیره ارزی واریز شده و دولت نیز به جز در موارد استثنایی، آن هم با اجازه مجلس، حق برداشت از این حساب را ندارد.
8) مسأله دیگر نوع معاملات و قراردادهایی است که در سالهای پیشین با شرکتهای نفتی بسته شده است. به نحوی که در برخی موارد بر اساس قیمت سالهای قبل، به پیش فروش نفت پرداخته، لذا در آمد آن از قبل دریافت شده و افزایش یا کاهش قیمت هیچ تأثیری بر درآمد دولت ندارد.
9) در پایان قابل ذکر است در تحلیل قیمت نفت نباید به قیمت های حال حاضر اکتفا نمود بلکه توجه به قیمت واقعی نفت فارغ از قیمت اسمی آن، می تواند الگوی اوپک برای سیاستگذاریها باشد چرا که با وجود مسرت بار بودن افزایش کنونی قیمت ها، بدلیل آنکه قیمت های نفت از گذشته به طور سنتی پایین نگه داشته شده، عملاً به قدرت خرید بالا و توسعه پروژه های اساسی و زیربنایی کمک چندانی نمی کند.
گرفته شده از پایگاه رجانیوز



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 1:56 صبح

این مطالب رو من بر اساس تحقیقاتی که در دوران تحصیلات قبل دانشگاه به دست آورده و ذخیره کرده ام و فکر میکنم که نمایش آنها خالی از لطف نخواهد بود.

چرا خورشید یا دیگر اجرام آسمانی هنگام غروب در زمین بزرگ دیده میشوندو رنگ های آبی یا سرخ رنگ پیدا میکنند ؟

          برای آم که این اجرام در افق هستند و پایین تر می آیندو نسبت به اون زمینه ای که پیش زمینه ی این اجرام هستش و ما می بینیم و می سنجیم اینها به نظر ما بزرگ دیده می شوند وگر نه هیچ تغییری در اونها ایجاد نمی شودو رنگش هم به خاطر پراکندگی هستش مولکولهای هوا به این دلیل که پدیده ی. پراکنش رو انجام میدهند یعنی نور خورشید رو پراکنده میکنند ما رنگ های متفاوتی می بینیم مثلا اگر ما آسمان رو آبی می بینیم به خاطر این هستش که نور آبی از طیف الکترو مغناطیس که بخشی از اون رو نور مرئی متشکل از بنفش تا قرمز رو شامل میشه که همان رنگ های رنگین کمان هست حالا اینها بر اساس طول موجشان و این که اندازه ی ذرات موجود در هوا چقدر باشه این امواج پراکنده میشوند و وقتی که نور آبی به اتمسفر زمین برخورد میکنه به خاطر اون ذراتی که دارد و طول موجی که نور آبی دارد نور آبی بیشتر پراکنده میشه در نتیجه ما آسمان رو آبی می بینیم اما در هنگام غروب نور قرمز بیشتر پراکنده میشه در نتیجه ما آسمان رو اون لحظه نارنجی رنگ و آتشین می بینیم که خیلی هم زیباست .چرا ما آن طرف کره ی ماه رو هیچ وقت نمی بینیم و ندیده ایم

          زیرا که مدت چرخش ماه یک دور به دور خودش دقیقا برابر هست با مدت چرخشش یک دور به دور زمین در نهایت این که از اونجایی که این دو پریود با هم دیگر یکسان هستند ما هیچ وقت نمی توانیم طرف دوم ماه که همیشه پشت به ماست رو ببینیم

آیا درست است که خیلی از ستارگان رو که ما میبینیم سالهاست که نابود شده اند

           ما وقتی به آسما نگاه میکنیم در واقع گذشته رو داریم تماشا میکنیم به خاطر این که ما برای آن که یک جسم رو ببینیم باید نور از اون جسم به ما برسه ستارگان فاصله هاشون از ما خیلی دوره و نور ماکسیمم سرعت سرسام آوری رو داره که بشر میتواند در ذهن خودش تجسم کنه حالا نور با سرعت سرسام آور خودش از یک نقطه ای در فاصله ی بسیار بسیار دور حرکت میکنه و میرسه به ما سالها در راه خواهد بود برای آن که به ما برسه در نتیجه این که مثلا نوری که امروز از یک ستاره ای حرکت میکنه که به ما برسه ممکنه دو میلیون سال دیگه به ما برسه تا اون دو میلیون سال دیگه ما نوری که سالها پیش راه افتاده به طرف ما رو میبینیم در حالی که ممکنه اون ستاره دیگه اون جوانی خودش رو از دست داده باشه و دیگه اون خصوصیات اولیه ی خودش رو نداشته باشه

انتهای جهان کجاست یا این که انبسات جهان چیست و تا کجا ادامه دارد

            درواقه جهان ما در حال انبسات شدن هست یعنی این که تمام ذراتی که توی این جهان ما هستند مثل یک بادکنکی هست که داریم اون رو باد میکنیم داره منبست میشود و مثلا اگر ما ذرات موجود در جهان رو کشمش های یک کیک کشمشی در نظر بگیریم این کیک همین طور داره پف میکنه و این کشمش های توی آن هم دارند پیوسته از هم دور میشوند وانبسات تا کجا ادامه دارد بستگی به چگالی داره که بهش میگویند چگالی بهرانی اگر که این مقدار رو تعیین کردند اگر که چگالی بهرانی از این مقدار کمتر بیشتر یا مساوی باشه آینده ی جها نغییر میکنه اگر که میتونه جهان با انبساط خودش ادامه بده نمیدونیم اونورش چه خبر هست میتونه منقبض بشه و یا این که میتونه یک جهان تخت داشته باشیم یعنب انقباض و انبسات متوقف بشه و جهان ثابت باقی بماند و میتواند به معنای توقف زمان هم باشد که این هم جای بحث دارد یکی از دلایلی که هنوز نتوانستند این تئوری رو به اثبات برسانند همین هست به خاطر این که فضا و زمان هست که این نظریه نسبیت داره شکل جهان رو می سازه وقتی که یکی از اونها متوقف بشه به معنای این هست که این منهنی فضا و زمان داره تغییر میکنه این هست که از آنجایی که نمیشه هنوز راجع به این موضوع بحث کرد.

چه شرایطی برای خورشید گرفتگی حلقوی لازم هست

         اگر که زمین ماه نو و خورشید در یک راستا قرار بگیرند ما خورشید گرفتگی داریم حالا اگر که ماه اگر کوچک باشد نمیتواند تمام فاصله ی ماه تا زمین اگر متناسب نباشه نمیتواند تمام قرص خورشید رو بپوشاند در نهیت یک حاله ای یک حلقه ای دور خورشید بیرون میماند که به آن خوزشید گرفتگی حلقوی میگویند اگر کا کاملا بتواند تشعشعات رو بگیره

بنده تشکر میکنم از این که از وبلاگ بنده بازدید نمودید و ژوزش میطلبم به علت غلط های املای موجود در متن

                                                                                                             سرپرست وبلاگ محمود عراقی

 



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: سه شنبه 87/1/20::: ساعت 1:22 صبح

<      1   2   3   4      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 141
کل بازدید :1268813

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ