سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید مشوید که محبوب ترینِ کارها نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ ، انتظارفرج است، تا وقتی که بنده مؤمن، بر آن مداومت ورزد . [امام علی علیه السلام]
به نام خدا

رادیو جوان 16 ساله میشود

حکایت رادیو جوان و آخرین ماه از سال هم همین طور است ، این رادیو جوان است که چند سالی میشود که اسفند را برای من از کلیشه ها کمی دورتر کرده است، رادیو جوان امروز از کلی جاها شنیده میشود شنونده های ثابت و فعال و حرفه ای دارد و من به شخصه به عنوان یکی از شنونده ها نمیتوانم زمان خاصی برای شنیدن و شنیده شدن این رسانه ی گرم تعریف کنم.

از نیمه های بهمن ماه که میگذری و وقتی 22 بهمن را به عنوان بهاری در زمستان تجربه میکنی و یا وقتی بهار ورود امام خمینی(ره) راه پشت سر میگذاری دیگر دلت عادت میکند برای بهاری شدن!
راستش وقتی این روزها به دور و اطراف که نگاه میکنم دیگر زمستان حس سردی بهم نمی دهد اما با این حال یاد فرموده پیامبر اکرم(ص) هم می افتم که میفرماییند در اواخر زمستان تنمان را به سردی زمستان بسپاریم که این سردی همچنان که در درختان باعث شکوفایی است برای انسان هم باعث طراوت تن میشود ، ما هم که جوانیم و علاقه داریم همیشه بهاری باشیم.

www.radiojavan.ir
پا به اسفند هم که میگذاریم انگار که همین فردا پس فردا بهار است چون هم رفتار زمین فرق میکند و هم رفتار خورشید و آسمان و هم رفتار ما!

رادیو جوان هم همین شکلی میشود 30بهمن که تمام میشود، پای بهار به رادیو باز میشود و از اول اسفند دلش را به بهار میسپارد، در همه برنامه ها صحبت از نوروز و بهار پیش می اید ، گاهی وقت ها فکر میکنم اگر تولد رادیو جوان مثلا در تابستان می افتاد چی میشد؟ باز با خودم میگم خب احتمالا اتفاق خاصی نمی افتاد فقط تنها فرقی که میکرد این بود که ماه اسفند کلیشه ترین و خنصی ترین ماه حداقل برای من(محمود عراقی) باقی میماند!

واقعا هم همینطور است ، برای من ماه اسفند در دوران کودکی تعطیلات اخر سال و ملی شدن صنعت نفت در اخرین روز  از سال را تداعی میکرد که البته این هم بحث دیگری داشت چون این تعطیلات از اون دست تعطیلات هست که بخواهی نخواهی تعطیل است و انگار باید برای این روز یه جورایی بهانه پیدا میکردیم تا تعطیلش کنیم.
حکایت رادیو جوان و آخرین ماه از سال هم همین طور است ، این رادیو جوان است که چند سالی میشود که اسفند را برای من از کلیشه ها کمی دورتر کرده است ، ماهی که همیشه پایانش خوش بود، این بار فرصت میشود از اوایلش جشن بگیریم و تبریک بگوییم و تولد بگیریم و شادی کنیم ، تبریک و تولد و شادی به بهانه ی یک رادیو، رادیویی که یکی از مدیرانش که از دوازده سالگی وارد آن شده، معتقد است اصلا رادیو باید شنیده شود! من شنونده هم میگویم این "باید شنیده شدن"  زورکی نیست ، برای شنیده شدن باید هدف داشت و برنامه داشت.

 رادیوی من، نه ساختمان بد ساخت شهدای رادیو است و نه منحصرا استدیوی تولید و نه پشت هر میکرفون را رادیو میگویند، رادیو رسانه است و برنامه دارد و  هدف دارد و حتی ممکنه بی مزه هم باشد اما گرم و صمیمی و دوست داشتنی است و این باعث میشود که روز تولدش را هم هیچ گاه از یاد نبریم و گرامی بداریم سال و روزی را که بوجود آمد تا عشق ها را تربیت کند.


رادیو جوان امروز 16 بهار از زندگی اش را تمام کرد و 17 سالگی اش را آغاز میکند و به قول یکی از مدیرانش هنوز ساعت خاصی ندارد و در همه زمانها شنیده میشود! حقیقت هم همین است ، رادیو جوان امروز از کلی جاها شنیده میشود، شنونده های ثابت و فعال و حرفه ای دارد و من به شخصه به عنوان یکی از   هزارهان شنونده  نمیتوانم زمان خاصی برای شنیدن و شنیده شدن این رسانه ی گرم تعریف کنم.
یادش بخیر افسانه قیصر خواه عزیز را که در این رابطه برای اخرین بار گفتند:
گوینده برنامه "جوان ایرانی سلام" می گوید:
چند قاضی برای ما پیام کوتاه نوشته اند و گفته اند: چه عجب یادی از ما هم کردید!
دانشجویی به همه دانشجویان آغاز یک روز جدید را تبریک می گوید.
در برنامه "یک به علاوه یک" جوانی از یکی از روستاهای اطراف سیستان و بلوچستان پیامک می نویسد و برای مشکل مطرح شده برنامه پاسخ می دهد.
در برنامه "نفس عمیق" یک شنونده آذری زبان درخواست پخش موسیقی آذری می کند.
یک شنونده لر به همه لرستانی ها سلام می دهد و یک شنونده کرد، دغدغه هایش را مطرح می کند.
اینجا رادیوست، رادیو جوان
وقت جشن مردمی است که "شنیده می شوند"
وقت جشن رادیویی است که میان همه غول های ارتباطی خسته نیست و پرانرژی میدود و حرف می زند.
جشن همه مردمی که به اندازه سادگی رادیو ساده و صمیمی اند.
رادیو پر از سرباز است و به قول دوستی، نیاز به ژنرال ندارد و هر کسی فراموش کرد سرباز است خودش خسته شد، اما رادیو خسته نمی شود و رقبای رادیو این مفهوم را خوب فهمیده اند
خانم قیصرخواه واقعا به حق میگفت که اینجا رادیو جوان است وقت جشن مردمی است که شنیده میشوند ، او نوشت و ماندگار شد ما هم از او کپی میگیریم تا یادگاری بگذاریم!! خب بلاخره باید بین سردبیر و شنونده اش فرقی باشد!
امروز تولد رادیو جوان است رادیویی که در شروع بهار 16 سالگی صاحب سایت اطلاع رسانی و تعاملی شده، صاحب جشنواره شده، صاحب نظر و عقیده و نفوذ شده و با داشتن فراز و فرودهای زیاد، هنوز حس میشود حالش خوب است ، خوشحالم که حالش خوب است
 گاهی وقت ها من هم مثل بعضی ها که دیگر رادیو جوان گوش نمیکنند و میگویند رادیو جوان دیگر رادیو جوان سابق نیست و هی کلاس میگذارند ، دلم برای برنامه های گذشته تنگ شده است! نه به این خاطر که کلا  چند سال است شنونده ام و برای خودم یک پا متخصص و تحلیل گر رسانه رادیو شده ام !! خیر از این خبرها نیست واقعیت این است که چهار سال پیش تعریفم از شادی با امروز تغییر کرده اما چه کنیم که باز برنامه های گذشته خاطراتش بیشتر است چون طبیعت زمان گذشته این است که خاطره انگیز میشود  و از این روز به خاطر این روز خوب و خاطره انگیز (تولد رادیو جوان) برنامه ای از برنامه های گذشته را برای دانلود قرار میدهم تا فقط کمی خاطره بازی کرده باشم.

 

 برنامه هفتایی ها از برنامه های گذشته رادیو با عشق به رادیو تقدیم تان باد..

محمود عراقی  با حجم 24.3 مگابایت( کیفیت متوسط) دریافت کنید


چند روز پیش نمودار شادی از 24 ساعت رادیو جوان ارائه کردم و برای خودم نسخه پیچیدم که هنوز این شبکه باید بیشتر از این شادتر باشد ، نمیدونم شاید من اینطوری فکر میکنم و یا واقعا همینطور است ، به هر حال هرچه که هست روزهای گذشته رفته اند و چیزی که مانده من هستم و رادیو جوان امروز که دوست دارم سایتش کلی روبه راه باشد، دوست دارم کلوپ شنونده هایش کلی رو به راه باشد، دوست دارم سایتهای جانبی اش فعال باشند،و چند تا دوست دارم دیگر...

رادیو جوان را دوست دارم و در روز تولد رادیو جوان به همه آنهایی که با عشق کار میکنند تبریک میگم و دوباره تبریک میگم به همه آن خواننده هایی که وقتی ازشون پرسیده میشه رادیو را دوست دارید یا تی وی را در جواب رادیو را میگویند نه به این خاطر که بازار ترانه هایشان در رادیو گرم است! فقط به این خاطر که رادیو را با عشق دوست دارند!!
و دوباره تبریک میگوییم به همه مجری هایی که به قول مدیر عامل استقلال رویشان سفت تر از سنگ پای قزوین است!
و تبریک به همه انهایی که تا کیلومتر 87 رفتند و آن برنامه را ساختند و تبریک به همه انهایی که نیم کیلومتر هم بیشتر رفتند تا خودشان را به کیلومتر88 برنامه ای به سردبیری و تهیه کنندگی عباس پیری برسانند ولی نرسیدند! کلا به همه تبریک میگیم این روز خوب را حتی به اونهایی که اوایل سال خواستند واژه های فارسی را به کمک ما شنونده ها جایگزین واژه های فرنگی بگنند ولی اخرش نفهمیدیم چه شد! کلا تولدتون دسته جمعی مبارک.مخصوصا تولد اونهایی مبارک که اخر شب بحث اقتصادی راه می اندازند(برنامه نمودار) و تا دو بامداد بزن و بکوب راه میاندازند(برنامه اینجا شب نیست) در قالب گروه فرهنگ!
دیگه بی مزگی نمیکنم و زمان را کمی عقب تر  برمیگردانیم وقتی هنوز رادیو جوانی وجود نداشت و روزی که بحث سر بودن و نبودن ازمان و اصول یک ملت مطرح بود و خاطره ای رادیویی را از پرویز خرسند نقل میکنم از  اولین متن رادیویی خوانده شده در رادیو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی...
          روز پیروزی انقلاب وقتی انقلابیون به صدا و سیما رفتند اولین متن‌هایی که از رادیو خوانده شد متن‌های  پرویز خرسند بود. متن‌هایی که البته برداشت غالب این بود که متعلق به دکتر شریعتی هستند.
ایشان میگویند: متن مال من بود و مربوط به دوران حضور در حسینیه (ارشاد) بود. متنی بود به نام «شهید همه اعصار» که با متن دیگری که باز خودم نوشته بودم به نام «هابیل و قابیل» آن روز‌ها در رادیو پخش شد. این متن را‌‌ همان زمانی که نوشتم یکبار در حسینیه خوانده بودم و شریعتی به خاطر آن تعریف و تمجیدم را کرده بود. بعضی فکر می‌کردند این متن را شریعتی نوشته اما نوشته من بود. پیش از انقلاب این متن را ضبط کردم و برادرم احمد روی آن موسیقی گذاشت.
این کار ما مثل معجزه بود. نواری که این متن را خوانده بودم بعد‌ها منتشر شد. وقتی ساواک متوجه شد ما چنین نواری تهیه کردیم تحت تعقیب قرار گرفتیم و همراه برادرم دستگیر شدیم. هابیل و قابیل خیلی معروف شد. وقتی انقلاب پیروز و رادیو تصرف شد اولین چیزی که پخش کردند همین نواری بود که ما ضبط کرده بودیم.
و خاطره ی دیگری از اولین مقاله خوانده شده در رادیو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
از کارهای خوبی که در دفتر تبلیغات امام صورت گرفت، تنظیم نشریه ای به نام «امام » بود که به یادگار اقامت امام در تهران، چند شماره از آن منتشر شد.حضرت آقای خامنه ای، چند مقاله در این نشریه یادگاری نوشتند و جالب است که روز 22 بهمن که رادیو به دست مردم افتاد، مقاله ای که آیت الله العظمی خامنه ای تحت عنوان «پس از نخستین پیروزی » نوشته بودند، اولین مقاله ای بود که در رادیو خوانده شد.

 

از زمین و زمان گفتم بجز 30 بهمن که چهار روز با تولد رادیو جوان فاصله دارد، این را هم برای اولین بار بگم تا عرضم تمام شود...
حدود یک سال بود که رادیو جوان را شروع کرده بودم برای شنیدن و از طرفی برای خودم هر روز مینوشتم و حس کردم چه خوب است پای کلمات نوشته های عمومی ام به اینترنت کشیده شود و این بود که وبلاگ شخصی را بدون هیچ دلیل و مناسبتی به قول فرخی سیستانی (اگر اشتباه نکنم) که نوشتن را از یک روز بی ربط شروع کرد و آثاری خوب تقدیم نسلهای آینده کرده و من هم در بی ربط ترین روز آغاز کردم تا برای خودم یک روز ویژه بسازم و این اتفاق هم افتاد و تا به امروز سعی بر آن داشته ام که بنویسم و خیلی هم خوشحالم که برای خودم روز ویژه ساخته ام اما راستش را بخواهید آن روز که خواستم در فضای مجازی بنویسم فکر نمیکردم کار به اینجا بکشد فکر میکردم باید فرهنگی و هنری و سیاسی و اقتصادی و علمی بنویسم ولی قضیه پیچ خورد و مثل آشنایی اتفاقی من با رادیو جوان این جا هم اتفاقی  از رادیو نوشتم و نوشتم تا یادگاری بماند.

 << یادداشت قبلی                                                                                                    یادداشت بعدی>>

دسته بندی: رسانه ، رادیو ، رادیو جوان، تولد رادیو جوان ، برنامه هفتایی ها

مطالب مرتبط: جدول پخش برنامه های رادیو جوان در سال91



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 91/12/4::: ساعت 10:15 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 95
بازدید دیروز: 104
کل بازدید :1268510

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ