سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
به نام خدا

از بهار 92 تا تاکید بر سوره توبه


سال 90 قران را باز کردم و آیه ی 57 سوره توبه لحضه ی تحویل سال قسمت من شد و امسال هم دوباره سوره ی توبه قسمت شد به شیرینی آیه ی 17!

محمود عراقی قبل از سال تحویل

میگم باز هم معرفت همین امسال(91) که فرصت یک روز بیشتر  با هم بودن را با سی امین روزش به ما هدیه کرد ولی باز هم چند دقیقه بعد 91 هم تموم میشه و چیزی که باقی میمونه  یاد و خاطره ی همین کنار هم بودن ها و به یاد هم بودنهاست

محمود عراقی بعد از سال تحویل

سال 91 هم گذشت مثل سال 90 یا مثل سال 80 یا مثل سال 82 که هر کدامشان یک جوری تمام شدند و اصلا تصور نمیکردم روزی هم سال 92 برسد اخه من از همون نسلی هستم که همه اش بوی جنگ و جبهه و امام (بابا خمینی) و شهید میدهد بوی دشمن و صدام و هواپیما و بمباران میدهد.راستش را بخواهید تا حوالی دهه 80 دنیا برام در بازی و شادی و هیجان خلاصه میشد و همیشه وقتی کسی از گذشته میگفت و یا خودم میخواندم احساس میکردم من زمانی به دنیا امده ام که تازه کره ی زمین نفس میکشد و قبل از من همه اش تاریخ بود یا مثلا فکر میکردم من همیشه بچه خواهم بود و بابا و ماما همیشه همینجوری خواهند ماند و پدربزرگها و مادربزرگهام همیشه خواهند بود و نگو من ندید پدید هستم و دنیا همانی بوده که بوده و هست و قانون طبیعت را دارد و گذشته و حال و فردا را دارد و می اید و میرود...
اینجا نادر ابراهیمی از کتاب یک عاشقانه آرام و به نقل از رادیو جوان  هم بجا گفته است که
باز روزی نو در راه است و تو باید که مسلح باشی - با عشق، اندیشه، ایمان، شادی... سهم ما از میلیاردها سال حیات و حرکت ذره ی بسیار ناچیزی است این سهم را، چه کسی، به تو حق داد که با خستگی و پیری روح با بلاتکلیفی و با کسالت، با دو دلی به تباهی بکشی؟ زندگی را پر پر باید کرد ، لبریز و. دائما سرریز کنان اما نه با باطل و بیهوده نه با هر چیز کدر و نه با هر چیزی که انسان شریف از آن شرمش می آید.
از هر حفره که در گوشه کنار زندگی مان پدید آید رنگ دل مردگی و پوچی می ریزد بر جمیع حرکات من و تو ، هرگز نباید به فردا واگذاشت چرا که خالی ِ دل مردگی را از امروز تا فرداهمچنان خالی نگه داشتن خطر کردنی است مصیبت بار و بی دلیل
زندگی را پر پر باید کرد

آنونس برنامه و اما امشب از برنامه های قدیمی رادیو جوان( خیلی دوستش دارم)

محمود عراقی  با حجم 604 کیلوبایت ( کیفیت پایین) دانلود کنید


و دوباره گفته ی اخرین دقایق سال 91 را تکرار میکنم و میگم باز هم معرفت سال 91 که فرصت یک روز بیشتر با هم بودن را با سی امین روزش به ما هدیه کرد چرا که یک روز بیشتر با هم بودن نشانه ی لطف خداست
اما چیزی که باقی میمونه یاد و خاطره ی همین کنار هم بودن ها و به یاد هم بودنهاست
یادش بخیر روز ها و عیدها و جمعه ها و شبها و سحرهایی که کنار کسانی بودیم که دوستشان داشتیم و الان فقط خاطراتشان و احیانا چند عکس را از ایشان داریم
یادش بخیر اولین روز رفتن به مدرسه و اولین روز رفتن به راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی و دانشگاه را و صد البته یادش بخیر وسط تابستان روزه گرفتن هایمان را که سخت بود ولی پایدار ماندیم پای عقایدمان.
و یادش بخیر همون اقایی را که ما رو با دوچرخه میبرد و برامون پفک میخرید و ما عمو صدایش میکردیم در حالی که از فامیلهای دورمون بود یک روز رفت و دیگه نیامد بعدها فهمیدیم شهید شد.
سال 91 خیلی سال متنوعی بود برام پر از شادی و پر از خنده و پر از غم و پر از کار همون لحظه سال تحویل تقریبا به این تنوع پی بردم چون از همون ثانیه های اول اتفاقهایی رقم خورد که برام جذاب و هیجان انگیز بود اما راستش امسال چنین حسی ندارم نه این که از امسال حس بدی داشته باشم ، بیشتر منظورم این است که ان احساس تنوعی که سال گذشته موقع سال تحویل داشتم امسال ندارم.

 

سال 90 و سال 92 با سوره توبه همراه بودن بی حکمت نیست
امسال هم سال خاصی هست حسی که امسال دارم هیچ سالی نداشته ام مثل هر سال قبل از سال تحویل قرآن را اتفاقی پیش رو باز کردم و شروع به خواندن شدم و معتقدم سوره ای که اتفاقی باز میکنم سوره ی خاصی من برای امسال است برای همین میخوانم تا لحظه ی سال تحویل و باز معتقدم لحظه ی تحویل سال هم آن ایه مورد نظرم ایه ی خاص امسالم خواهد بود و این بود که از بین سوره های قران سوره ی توبه که از نامش هم پیداست سوره ی خاص امسال من بود این سوره بدون بسم اله الرحمن الرحیم اغاز میشه و به معنی باز گشتن از گناه و کار بد است و کاملا مشخص هم هست که امسال باید از گناه روزی کنم مسئله ای که خیلی روشن و بدون توضیح و تفسیر و ترجمه در این سوره امده است و انگار خداوند بدون مقدمه و بدون ذکر توضیحات اضافه رک و پوست کنده میگوید که محمود امسال باید چنین کنی و چنان نکنی !!! مثل سال 90 که دوباره سوره ی  توبه قسمتم بود و این بی حکمت نیست!!
از موضوعات دیگر مطرح شده در این سوره بر لزوم تحصیل علم و پرهیز از تراکم ثروت و موضوعات مربوط به ماههای حرام و زکات است دقیقا میشه گفت چیزهایی هست که رعایتشان واقعا برای خودم لازم هست
پیامبر اکرم(ص) در رابطه با این سوره میفرمایند هرکس این سوره را قرائت کند من شفعات کننده و گواهی کننده به سود او در قیامت هستم و امام صادق (ع) هم میفرمایند هر کسی این سوره را قرائت کند هرگز نفاق وارد قلب او نمیشود و از شیعیان امیرالمومنین (ع) خواهد بود
از دیگر اثار و برکات این سوره در امان ماندن از اتش سوزی و حیوانات درنده و وسوسه و دلشوره است مخصوصا ایه 130 این سوره به این مورد توجه دارد
به هر حال لحظه ی سال تحویل ایه به ایه از سوره توبه گذشت و موقع تحوسل سال تندی و کندی سوادم تا انجایی قد کشید که با آیه 17 این سوره سال را تحویل کردم که میفرماید:
ما کان للمشرکین ان یعمروا مسجد الله شهدین على انفسهم بالکفر اولئک حبطت اعملهم و فى النار هم خلدون (17)
ترجمه:
مشرکین را حق آن نیست که مساجد خدا را تعمیر کنند، با آنکه خود شاهد بر کفر خویشتنند، چه، ایشان اعمالشان بى اجر و باطل و خود در جهنم جاودانند (17)
تقریبا چیزی که سواد من قد میدهد تا از این ایه طبق خوانده های قبلی برداشت کنم این است که زمانی اعمال بندگان مورد رضایت خدا و نزد اوجاودانه است که از روی حقیقت ایمان به او وفرستاده اش و همچنین ایمان به روز جزا باشد که در غیر این صورت باطل است و صاحبش را به سوی سعادت نخواهد برد و از لوازم ایمان حقیقی انحصار دادن ولایت است به خدا و رسول، چیزی که امسال باید بیش از پیش در سال جهاد سیاسی ، جهاد اقتصادی مورد توجه خودم قرار گیرد و اطمینان هم دارم رعایت نکات زیر میتواند راه راست را برایم رقم بزند.
به امید خدا در سال پیش رو چند کار مهم دارم که باید انجامش دهم از خدا میخواهم به حق بزرگواری و کریمی خودش این سال را سال پیشرفت من قرار دهد ، مشکلات و سختی ها را برایم اسان گرداند و گردش ایام روزگار را بر وفق من قرار دهد و توانایی من را برای انجام کارهای سخت را بیش از تصورم گرداند،
از خدا میخواهم و دوست دارم به قول خودم امسال همان سالی باشد که آرزوهایم تحقق یابد
و از امروز به امید قدم بر میدارم تا به فردا برسم...

 

<< یادداشت قبلی                                                                                                      یادداشت بعدی>>

دسته بندی: محمود عراقی ، و اما امشب

مطالب مرتبط: بهار 92 ، عید رادیویی ، اغاز دهه 90برای من



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: چهارشنبه 91/12/30::: ساعت 2:7 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 104
کل بازدید :1268482

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ