سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین حکمت، شناخت انسان به خویشتن و اندازه خود را نگاه داشتن است . [امام علی علیه السلام]
به نام خدا

 تولد رادیو در ایران مبارک!

اصولا چهارم اردیبهشت ماه هرسال درتقویم ما ایرانی ها با نام زیبای رادیو ماندگار شده است ،یعنی درست زمانی که، امواج رادیوی فارسی و کاملا ایرانی از داخل کشور طنین انداز شد و البته...ماندگار شد.

تعبیر خواب رادیویی!محمود عراقی
  اگر در خواب رادیو ببینید:رادیو دوستی است که فقط حرف می زند ولی گوش شنوا ندارد. نصیحت می کند اما هیچ استدلالی را نمی پذیرد و چه بسا یک سخن را چند بار بگوید اما تعبیر اخلاق و رفتار شما را نمی فهمد و درک نمی کند. چنانچه در خواب رادیوئی دیدید البته هیچ تعبیری ندارد چون رادیو چیزی است که همه جا هست و همه کس نوعی از آن را دارد و نمی تواند محور خواب باشد مگر اینکه وضع غیر معمول داشته باشد یا مطالبی غیر متعارف از آن بشنویم. همان طور که گفته شد رادیو دوستی است محب و خیر خواه که فقط گوینده است و زیاد هم حرف می زند ولی به هیچ وجه بد خواه نیست و کلا نظر در اصلاح و بهبود شما دارد. چنانچه در خواب دیدید رادیوئی دارید یا از جائی خریدید و یا کسی به شما هدیه داد با چنین دوست دل سوزی آشنا می شوید، اگر دیدید رادیو را باز کردید و نتوانستید آن را ببندید موجب تیرگی رابطه خود را با آن دوست دل سوز فراهم می آورید و اگر آن را شکستید آن دوست را از دست می دهید و طبعا زیان می بینید. اگر دیدید رادیوی خرابی را تعمیر کردید با آن دوست آشتی می کنید یا چنانچه با همسر خود قهر هستید و روابط تیره ای دارید روابط خود را بهبود خواهید بخشید. رادیو زن هم می تواند باشد چون زن ها نیز زیاد حرف می زنند و نیت بدی ندارند.
تولد رادیو در ایران مبارک
   اصولا چهارم اردیبهشت ماه هرسال درتقویم ما ایرانی ها با نام زیبای رادیو ماندگار شده است ،یعنی درست زمانی که، امواج رادیوی فارسی و کاملا ایرانی از داخل کشور طنین انداز شد و البته...ماندگار شد.
تاریخچه رادیو در ایران
   دوست ندارم اسم ببرم کدام رادیوها و برنامه ها خوب بودند و نبودند چون آنقدرها سن و سال نداریم و هرچه هم که بخواهیم بگوییم همان چیزهایی هست که گذشتگان به گوش ما رسانده اند اما برای آشنایی میتوانید به تاریخچه رادیو در ایران مراجعه کنید.
هر فرد ایرانی یک و نیم دستگاه رادیو دارد!
   الان دیگه هر کسی برای خودش رادیو داره یعنی به جرئت میتونم بگم هر کسی الان بیش از یک عدد رادیو دارد...الان دیگه همه ی تلفن های همراه رادیو دار هستند،تمامی خودروها رادیودار هستند واز اینترنت و ماهواره میشود زنده رادیو گوش داد، در خودرو های عمومی میشود رادیو گوش داد بعد دیده ام که در برخی اداره ها رادیو در سالن ها پخش شده تو پارکها رادیو گوش میدهند ،این ها یعنی رادیوی ما هر چه پیر تر می شود شکوفا تر میشود به عبارتی هرچه میگذرد جوان تر می شود که در حقیقت همانطور هست.
خیلی ها شنونده ی ثابت و قدیمی رادیو هستند!
   رادیو جوان یکی از همان رادیو هاست که برای بنده به شخصه رادیویی خاص بوده برای من شنونده که شنیدن را از رادیو استانی شروع کردم و به رادیو جوان رسیدم، شنیدن رادیو جوان حال و هوای خاصی دارد اما این که علاقه با رادیو فقط در شخص بنده هست یا در دیگران هست میشه گفت که شنونده بودن مختص به یک قشر خاص نیست همه در هر رده ی شغلی بنا به ویژگی هایی که رادیو دارد شنونده هستند یکی راننده تریلی و خودروی سنگین هست و همه ی عمرش رادیو گوش میدهد یکی فقط هنگام رانندگی در خودروی شخصی دقایقی رادیو گوش میدهد و یکی خانه دار هست و دنبال رسانه ای خاص میگردد و شنونده ی رادیو میشود.
شنیده می شوید؟
   رادیو جوان یکی از همان رادیو هاست که با روحیات من و خیلی از شنونده های رادیو سازگار بوده و به خاطر شعار خاص خود یعنی شنیده میشوید توانسته به مخاطبان خود فرصت شنیده شدن بدهد اما به دلایل متعدد که نیازی به بررسی نیست این شبکه در دوره ای نتوانست به این شعار جامه ی عمل بپوشاند...گفتم چون نیاز به تحلیل های گسترده نیست و دنبال حاشیه سازی هم نیستیم مسعله را از همین نگاه بررسی میکنیم...
سایت رادیو جوان افتتاح می شود!mahmoodaraghi
   یک مثال بسیار روشن در این رابطه سایت شبکه رادیو یی جوان هست که فقط در یک دوره ی مدیریتی فعالیت داشت و بعد از آن متوقف شد و رسید به همین سال گذشته یعنی سالروز تولد رادیو جوان که با خبری که مدیریت داد همه ی مخاطبان را خوشحال کرد که دوباره سایت رادیو جوان راه اندازی می شود...اگر به این مطلب رجوع کنید دقیقا ان زمان اعلام کردیم که سایت رادیو جوان افتتاح میشود یعنی استفاده از فعل ماضی استمراری برای این بوده که ما به عنوان شنونده هنوز شک داریم که افتتاح شود..که دقیقا همانطور هم شد...هنوز با گذشت تقریبا دوماه ما سایت فعالی برای رادیو جوان نمی بینیم...آروز داشتیم این مبارک باشد ها برای تولد ها برای تولد رادیو ها برابر می شد با درخواستهاو نیازهای مخاطبان
از برخی برنامه ها راضی نیستم!
   گذشته از این تقریبا بعد از یک ماه دیگر از تغییرات جدید رادیوی ما(جوان) میگذرد کنداکتور قبلی در طی یک مهندسی جدید تغییرات گسترده کرد و همان موقع در اینجا و اینجا نقدهای مثبت و منفی را ارائه کردیم و دوباره قصد تکرار مطلب نداریم..در کل میخواستیم بگوییم که چیزی که از مهندسی جدید گیر من شنونده آمد تعداد محدودی از برنامه ها بود و بقیه اونچنان بار شنوندگی برای من نداشته اند.همین سمت چپ وبلاگ زیر عکس نیز توضیحات مختصری در باب رادیو و برنامه های خوب و بد ارائه کرده ام که فکیر میکنم کافی باشد.
مدیریت یعنی ادامه ی رسالت!
   من فعالیت چهار مدیر را فقط به عنوان شنونده شاهد بوده ام و بحثی نیست که کدام خوب مدیریت کرد و کدام بد، اما می خواستم بگویم که کاش مدیریت های ما بر روی برنامه ها انجام می شد و تغییر می یافت نه این که برنامه ها به خاطر تغییر مدیریت ها تحت تاثیر قرار بگیرند، این که با ورود مدیر جدید تمام سرمایه های فکری که برای یک برنامه صرف شده با یک تغییر رویکرد به هم بریزد به نظر من بهتر نیست و میشد از فکر و استعداد یک مدیر در جهت تقویت یک برنامه استفاده کرد...حتی تجربه بارها و بارها نشان داده مخصوصا در رادیو که برنامه هایی که سالها پخش شده اند به نوعی چون در دل ها و خانه ها ریشه کرده نمیشه به این راحتی ها حتی اسم برنامه و گوینده را عوض کرد و اگر به دلایلی مدتها همان برنامه پخش نشود و مجددا پخش شود باز شنونده خاص خواهد داشت.
شنونده در هر شرایطی می شنود!
   یادمان باشد شنونده هر طوری که باشد شنیده می شود،شنونده برنامه تا دو بامداد را می شنود و از طرفی برنامه چهار تا شش صبح را هم می شنود،برای مثلا برنامه برج مراقبت برنامه ای هست تا دو بامداد به مدت دو ساعت به صورت زنده روی انتن میرود و شنوندگان این برنامه را بیشتر قشر جوان تشکیل میدهند و خیلی ها هستند که به خاطرگرفتاری های شخصی موفق به شنیدن این برنامه نیستند اما از طرفی نیاز می دیدند که محلی بود تا برنامه را دوباره بشنوند یعنی نمی خواستند برنامه ی مورد علاقه را از دست بدهند این بود که من به صوت آزمایشی سه تا از برنامه ها را برای دانلود قرار دادم و مشخص شد که علاقه برای دریافت برنامه ها خیلی بیشتر است...و من این کار را در همین صفحه ادامه دادم...البته برج مراقبت از برنامه های مورد علاقه ی من هم هست ...که این علاقه از برنامه ی قبل از تغییرات در رادیو جوان که اسمش روشنا بود حاصل شده بود....برنامه ای کاملا شاد و مفید که بعد از تغییرات به دو قسمت تقسیم شد و قیمتی دوباره بانام روشنا در حال پخش است و قسمتی با اسم برج مراقبت روی انتن میرود که این قسمت به خاطر ویژگی هایی که عوامل آن داشتند از جذابیت خاصی برای برخی شنوندگان از جمله برای من را شنونده ثابت آن کرد.
برای شنیدن برخی زیرساخت ها لازم است!
   همانطور که گفتم امیدوارم ان تولد ها باعث هر چه بهتر شدن برنامه ها شوند،امروز شنونده بغیر از یک برنامه ی خوب نیاز دارد که شبکه ی مورد علاقه اش در سراسر ایران پخش شود نیاز دارد که کیفیت برنامه ها مثل پایتخت از کیفیت استریو حقیقی برخوردار باشد. امروز شنونده در جمع همه نوع رسانه های دیداری و شنیداری و اینترنت و ماهواره و روزنامه دوست دارد که با رادیو باشد و با آن زندگی کند،امروز شنونده نیاز دارد که چهره ی گویند های خود را در حال اجرا ببیند دوست دارد که با گویندگان خود زندگی کند که قسمتی از آن از طریق تلوزیون و برنامه رادیو هفت عملی شد.
ایا رادیو تصویری خواهد شد!
   مسعولین رادیو سال گذشته گفته بودند که تا پایان سال 89 برخی برنامه های رادیو تصویری خواهد شد که باز خبری نشد.محمد لبیبی مدیر اداره کل پژوهش معاونت صدا گفته بود تا پایان سال89 قرار است برخی از برنامه‌های منتخب رادیو تصویری شوند و سایت‌های اینترنتی شبکه‌های رادیویی، بخش زنده‌ای را فراهم کنند که استودیوی پخش برنامه را به طور زنده پخش کند.
Visual radio !
   بحث Visual radio یا رادیو تصویری یک اقدام جدید است که می‌تواند برای مخاطبان رادیو جذاب باشد، تصویری‌شدن رادیو این امکان را برای مخاطبان کنجکاو فراهم می‌کند تا مجری را در حال اجرای برنامه ببینند و فضای استودیو را طوری درک کنند که گویی در محل ضبط برنامه حضور دارند.محمد لبیبی گفته بود تصمیم تصویری‌شدن رادیو توسط معاونت صدا اخذ شده بود که نیازمند اقدامات فنی است که این موارد در حال برنامه‌ریزی است و تا پایان امسال انجام خواهد شدو شاید این امکان فراهم شود که رادیو تصویری را روی موبایل هم داشته باشیم. و شاید یک شبکه‌ی تلویزیونی به رادیو تصویری اختصاص داده شود!

رادیوی ما دوستی صادق مهربان آگاه مفید هست من بهترین ها رو برای این دوست عزیزم که همیشه و در همه جا در روز و شب سواره و پیاده در شهر و جاده همراهم بوده بهترین ها رو  آرزو میکنم.

مطالب مرتبط: تاریخچه رادیو در ایران ، رادیو هفتاد ساله شد ، من دیگر هیچ وقت رادیو گوش نمیدهم ، در رادیو جوان چه خبر است ، نقد برنامه های شبکه رادیویی جوان ، سایت رادیو جوان افتتاح میشود دانلود برنامه های رادیو جوان ،برنامه سازی سنتی یا مدرنیسم ، کنداکتور برنامه های رادیو جوان89 ، جدول پخش برنامه های رادیو جوان 90 ، بوی باران ، اخبار رادیو جوان ، اخبار رادیو جوان2 ، به مناسبت 70 سالگی رادیو جوان مینویسم ، من دیگر هیچ وقت رادیو گوش نمیدهم ، در رادیو جوان چه خبر است ، کنداکتور شبکه رادیویی جوان ، نقد برنامه های شبکه رادویی جوان ، دانلود برنامه برج مراقبت رادیو جوان ، سایت رادیو جوان ، سالگرد تولد رادیو در ایران ، راهنمای دانلود برنامه از ایران صدا ، کنداکتور شبکه رادیویی جوان تغییر میکند ، جو گیری ، راهنمای دانلود برنامه از ایران صدا ، آرشیو دیجیتال رادیو 

نویسنده: محمود عراقی



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: پنج شنبه 90/2/1::: ساعت 10:6 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 98
کل بازدید :1268520

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ